Jump to content

Hvor mye tror folket min escort cosworth er verdt ved salg?


stian-ak

Recommended Posts

Vet ikke hva du mener er mye effekt jeg, men... Ikke ser jeg vitsen med en bil med girkasse til 100k når den skal brukes til vanlig heller.

 

Prisen stiger jo en del dersom du har en annen kasse enn originalt. F.eks Quaife, Fix-it. Girkassen er jo ihvertfall ikke vits å gjøre noe med hvis du ikke skal ha 350+ hester. Sier ikke at det er mye effekt, men nok for den originale ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Personlig vil jeg ikke hatt betenkligheter med å kjøpt en Escort Cosworth til 250k hvis den hadde vært tilnærmet 100%. Da skulle den vært veldig nære 100% original OG sett ut som "ny". Eller så skulle den sett minst like bra ut og hatt gromme mods. Skikkelige bremser, felger, motor osv. Ikke felger fra Sharif eller bremser fra biltema.

 

Hva en vanlig Escort Cosworth med noen gule foringer, 3,5 samco slange, litt rust og uoriginalt ratt er verdt, er ikke godt å si. Er verdt det kjøper vil gi vel.. :D

 

Om den ser slik ut under, er heller ingen ulempe :D :D

divescort08010.jpg

Edited by RSCoz
Link to comment
Share on other sites

Prisen stiger jo en del dersom du har en annen kasse enn originalt. F.eks Quaife, Fix-it. Girkassen er jo ihvertfall ikke vits å gjøre noe med hvis du ikke skal ha 350+ hester. Sier ikke at det er mye effekt, men nok for den originale ;)

 

pøh---orginalt drivverk kan holde til mye mer enn 350 hk.er alt etter stand og stilling på drivverket det og åssen du kjører det.det er en myte at orginale drivverket tåler så forbanna lite.

skal vedde på at om du overhaler hele drivlinja til en escort cos eller sierra 4x4...så holder det utrolig mye bedre enn det som flesteparten av folk sier,og tåler mye mer enn 350hk.herregud...folk ryker jo quaife og fixit kasser også. :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Da prøver vi noen bilder her... kanskje det blir enklere nå. Jeg er jo en elendig fotograf med et kamera som tydeligvis er forbannet på meg :/

 

Hehe!

Sånn det ser ut ja.. Bytta instrumenter, ac tatt bort, motorbygg og ellers i "vanlig" stand?

 

En kompis solgte en veeeldig lik en, bare at den hadde de nye speila og var 100% original ellers for 165.000,- men det var tilbud!

 

Hva det er "verdt" og hva man får solgt det for, er ofte 2 forskjellige ting.

Edited by RSCoz
Link to comment
Share on other sites

Hehe!

Sånn det ser ut ja.. Bytta instrumenter, ac tatt bort, motorbygg og ellers i "vanlig" stand?

 

En kompis solgte en veeeldig lik en, bare at den hadde de nye speila og var 100% original ellers for 165.000,- men det var tilbud!

 

Hva det er "verdt" og hva man får solgt det for, er ofte 2 forskjellige ting.

 

Ja, den er i god stand.

 

Har kvittering på motoroverhaling på 40000kr.

 

Det er hva det er den er verdt ved salg som er av interesse her, ikke at det står til slags på nettet for fantasipris i månedsvis

Link to comment
Share on other sites

pøh---orginalt drivverk kan holde til mye mer enn 350 hk.er alt etter stand og stilling på drivverket det og åssen du kjører det.det er en myte at orginale drivverket tåler så forbanna lite.

skal vedde på at om du overhaler hele drivlinja til en escort cos eller sierra 4x4...så holder det utrolig mye bedre enn det som flesteparten av folk sier,og tåler mye mer enn 350hk.herregud...folk ryker jo quaife og fixit kasser også. :whistling:

 

Det meste av drivverket holder ja, men girkassen ryker. Røk to originale kasser med 350 oppsett. Har kjørt Fix-it i mange år nå uten problemer. Men alt ryker, men at girkassen er et svakt punkt er vel ingen hemmelighet akkurat på 4wd.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Ladetrykksmåleren er bytta fordi det er høyere ladetrykke enn 1.3 og speedo var slik når jeg fikk den. Ellers er det servicehefte på bilen som kan følge km stand.

 

Hvis alle om bytter instrumentskiver skulle "skjule" km juks så hadde det vært gaaanske mye av det, det har igrunn ikke så mye med denne tråden å gjøre heller etter mitt syn.

Link to comment
Share on other sites

Det meste av drivverket holder ja, men girkassen ryker. Røk to originale kasser med 350 oppsett. Har kjørt Fix-it i mange år nå uten problemer. Men alt ryker, men at girkassen er et svakt punkt er vel ingen hemmelighet akkurat på 4wd.

 

er det jeg vil frem til...var det ny orginal kasse du hadde da eller?

jeg har også kjørt med orginal kasse på escorten jeg hadde..den var det godt å vel 400++++++++++..røyk ikke den.nå tok jeg aldri rivstarter og herja med bilen,men at den fikk virkelig prøvd seg det er sikkert.

 

igjen kommer det ann på stand og stilling.poenget når man sier at ja har kjørt fix it ...ditt og datt i mange år....så er det jo seff for da har man en kasse som er nybygd.ergo alt står i stil med hverandre.nye lagre,synkroringer drev osv...alt dette spiller faktisk en rolle på hvor godt det holder...så er her jeg mener det betyr mye når folk sier at drivverket er drit....at man snakker om faktisk en gammel slitt girkasse..noe som sier seg sjøl at ikke vil holde.

 

Ladetrykksmåleren er bytta fordi det er høyere ladetrykke enn 1.3 og speedo var slik når jeg fikk den. Ellers er det servicehefte på bilen som kan følge km stand.

 

 

hehehehe som KAN følge km stand...hva mener du med det?:)

 

 

 

 

 

Hvis alle om bytter instrumentskiver skulle "skjule" km juks så hadde det vært gaaanske mye av det, det har igrunn ikke så mye med denne tråden å gjøre heller etter mitt syn.

 

skjule juks eller ikke...uorginal oppgradering som ikke var pen noen plass.

 

men så jo ut som en ellers hel og grei bil sånn midtpåtreeet sak.bør vel være salgbar skulle en tro.viss den bare er bra for rust.ville aldri tatt engang i en escort med mye rust.alt mekanisk er lett og gjøre noe med..men er det rustfeller i en escort så hadde jeg sett videre iallefall.

Edited by lowman
Link to comment
Share on other sites

er det jeg vil frem til...var det ny orginal kasse du hadde da eller?

jeg har også kjørt med orginal kasse på escorten jeg hadde..den var det godt å vel 400++++++++++..røyk ikke den.nå tok jeg aldri rivstarter og herja med bilen,men at den fikk virkelig prøvd seg det er sikkert.

 

Nei de originale jeg kjørte med var ikke ny. Men en bekjent av meg kjøpte en fabrikkny hos Ford. Den døde noen dager seinere..

 

Men å kjøpe en flett ny en, er omtrent like dyrt som en Fix-it ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Men så trenger nok dem litt mer enn bare vask,polering og kjærlighet.... :rolleyes:

 

hva mener du med det?? no værre med escort enn sierra?

 

Så også at noen mente at priser på Sierra og Escort hadde jevnet seg ut, det tror jeg aldri vil skje!

 

aldri skje? det HAR jo skjedd! før var vanlig salgspris på escort på 220-260 tusen...og sedan sierra på rundt 100-110 i bra stand.

nå er det omtrent INGEN som klarer å selge escorten for mer enn 200, med mindre den er ekstremt strøken..blitt en del escorter på rundt 180. og sedan sierraene er jo oftere og oftere på 130-160 tusen, så at dem har jevna seg ut den siste tida er tydelig, men fortsatt er jo escort dyrere.

 

og du sier det er få escorter til salgs..det er rimelig få sierrar i forhold til vanlig nå å, men har nok med årstida å gjøre, vent å se når sommern kommer :)

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Sommer/vinterdekk? Hvor mye er det igjen før dekk bør byttes?

Hvor mye er igjen av bremser før dette bør byttes?

 

Pluss:

Det at det er servicehefte på bilen trekker jo opp litt, når ble siste service tatt?

Importert i 2008

 

Litt av det som trekker ned sett med mine øyne:

Ikke eu godkjent https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.vegvesen.no/exttime/tidspunkt.aspx (Fikk ikke helt til den linken gitt.)

Det at instrumentskivene er byttet ut trekker ned en god del mener jeg selv om bilen har servicehefte..

 

 

Var og så på en Escos i sommer, denne hevdet eier at hadde 110.000 km på telleren, servicehefte var utfyllt til 96.000 (tror jeg),

siste service tatt i landet den var importert fra.

Fikk navn på forrige eier og ringte han, fikk bekreftet at bilen hadde gått 140.000 når han solgte den...

-1988 Ford Sierra Cosworth

-1992 Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

det er nok dei urørte/tilnærmet orginal bilene som kommer til å ha høgest pris i fremtiden (om5-10-15år), skulle eg hatt en escort, skulle eg hatt en tilnermet orginal t-35 kun andre hjul og eksos, men disse er det veeeldig langt imellom, disse råtrimmede med 600hk sekvensielle kasser osv kommer nok til å dette voldsomt i pris pga at det vil nok bli veeeldig vanskelig og beholde skiltene på disse frmover pga biltilsynet er veldig på hugget.... klart viss du har en som er godkjent med 600+ så vil nok det gjøre utslag i prisen, + det er de orginale som blir atraktive for samlere....

Link to comment
Share on other sites

Kun vinterdekk nå, sommerdekka var kanskje en sesong igjen på, men de var noen år gamle og slikt stoler ikke jeg på.

 

Bremsene er i utgangspunktet gått kanskje 100 mil, men bilen har stått en stund, så det er vel greit å ta en titt på de.

 

Jeg er eneste eieren i norge, så jeg har ikke kontaktet tidligere eier.

 

I boka er vel siste servicen tatt i utlandet ja, men jeg ser igrunn på en full motor og gir oppbygging som en service, og den kvitteringa har jo dato.

 

Ellers bytter jeg olje, filter, bremser og slike slitedeler i samarbeid med en kompis som er mekaniker.

 

kommer noen bilder også nå, fremdeles en feide med kamera, men sånn er det.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes det er veldig merkelig med den nedgangen som har vært på pris på escos.

dette har vært min drømmebil siden jeg var 14-15 år,ca 9-10 år siden..å ble selfølgelig kjøpt i 07 :) men mener at prisen har ligget på 200000-250000,-

hele tiden.til i senere tid, hva er grunnen?

1. er det mange som kjøper en escos,å finner ut at ops,renta gikk opp,å har ikke råd?selger det for slikk å ingenting for å få det bort?

isåfall;herregud..

2.er det mange escos`er i dårlig forfatning?selfølgelig finnes det vel en å annen som værken har tid/råd eller peiling på å reparere hvis det er noe som skjer..men da burde de kansje vurdere annen bil/annen kjørestil?

3.eller er det bare at prisen går ned pga alder++?

 

å det med å bytte inst.skiver,finnes vel noen som jukser med km.stand..men har selv kjøpt nye skiver pga de mørke flekkene og dårlig belysning i de orginale,et ganske kjent problem som dere sikkert vet..

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

men i motsetning til Escort har standarden på en del Sierra Cossier økt...fortsatt klart flertall av herja biler, men som sagt så er det ikke såå sjeldent å se noenlunde bra eksemplarer :)

 

men det som går igjen er vel at de beste eksemplarene ikke ligger for salg

Edited by Sierra_2.9

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Da lurer jeg på, hvor har renta gått opp??

 

Og hvorfor er det vanskelig å forstå at istykkerskrudde rånebiler synker i pris. Det er max 1% igjen av disse som er bra entusiastbiler, resten er herjet, krasjet og skrudd i stykker.

 

 

beklager at jeg ikke spesifiserte det,men tenker da for en god stund tilbake..tenker da på folk som har tatt seg vann over hodet mtp. at de ikke har råd..

 

selfølgelig forstår jeg det,men hvorfor klager folk på at prisen er stiv på noen igjen?hvis det er et eksempel som er bra..

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Det er nok litt økonomien det går på.. Er du 18-25 kan du vel nesten glemme å gå i banken å fullfinansiere en escort cosworth.. Mens elcon og de gir deg 100k i kaskofritt billån, da har mange en grense på 100k, gjerne ingen egenkapital, og ender på sierra om det er ford de vil ha. En sierra skal være veldig bra om jeg skulle gitt 130-150k for den og det er ikke mange av de jeg syntes fyller de krava.

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Det er nok litt økonomien det går på.. Er du 18-25 kan du vel nesten glemme å gå i banken å fullfinansiere en escort cosworth.. Mens elcon og de gir deg 100k i kaskofritt billån, da har mange en grense på 100k, gjerne ingen egenkapital, og ender på sierra om det er ford de vil ha. En sierra skal være veldig bra om jeg skulle gitt 130-150k for den og det er ikke mange av de jeg syntes fyller de krava.

Nå er vi på vei ut på H.M.S Offtopic men må vel ha 20% egenandel på elcon-låna

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...