Jump to content

varmeapperatet har kun 1 funksjon


Kjellcorp

Recommended Posts

har hatt problemer med at det blåser av og til i det siste. men fant jo ut at det var en ledning på vifta som hadde falt av men kom borti av å til. fikk satt på den så blåser det som bare det. Men, vifta blåser konstant med tenninga på. hjelper ikke å dytte justeringa til høyre for å skru den av. eneste som skjer er at man lukker ventilene så det ikke kommer noe luft inn i bilen.

Har utforsket litt med å nappe av de 2 ledningene som sitter på justeringen(brun og gul/brun) husker ikke hvilken farge som er hvor,men tok av den nederste ledningen, og da stoppa alt,men når jeg tar av den øverste skjer det ingen verdens ting.

Vet ikke om det er noe å si om det med ledningene der jeg, men noen her som har en anelse på hvor jeg kan feilsøke ?

Link to comment
Share on other sites

på taunus så kan man dra bryteren ut og inn i tillegg til fra side til side. sjekket om den er trukket ut kanskje for da blåser det skikkelig.

 

bryteren på taunusen er mekanisk så det kan være en ganske enkel feil å reparere:)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

har studert det litt mer nå, og ble overrasket da det var en slik funksjon som kunne dra spaken ut. men det som skjer er at den bare blåser men ventilene er stengt. dytter den gradevis bortover til siste hakket, da blåser den også. koblet litt om der også og ser ut til at det ikke spiller noe rolle. så vil anta at justeringen er ødelagt.(bildet)

 

DSC00070.jpg

 

Den øverste og helt til venster fungerer som sagt. men lufta kommer inn i bilen på den til venstre. er ikke antydning til gnist\strøm når jeg drar justeringen på de 2 i midten. Men får ca 11 volt på de. :\

DSC00069.jpg

Link to comment
Share on other sites

er vel selve bryteren som er defekt kanskje da. du kan prøve å gi alt en skikkelig rengjøring å pusse litt på kontakt punktene å evt. bruke no sånn elektro spray greier. kanskje bryteren ikke kommer inntil de to kontakt punktene av en eller annen grunn

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

ja alt burde prøves med disse gamle delene. men har vært borti veldig mange taunuser som har kødda med vifte greiene.

 

kan kanskje hende at jeg har en slik bryter enhet liggende faktisk.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...