Jump to content

støtdemper?


2.3 GL

Recommended Posts

før jul kjøpte jeg meg sachs advantage gass dempere til foran på bilen. men nå når jeg skulle ha like bak så viser det seg at de ikke lager sånne til bak på sierra lenger:( jippi.

 

så mitt spørsmål er i grunn hvilke dempere jeg burde velge som kan stå i stil med framdemperene mine?

 

det må selvfølgelig være gassdempere:)

 

 

på forhånd takk for svar.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

samme som jeg fant ut.

 

gule koni er vel ikke gass. bilstein er vel svindyrt men de lager jo litt av hvert så der er det ihvertfall mulighet for å finne en passende demper:)

 

hva med andre merker? fins det i det hele tatt noen som er verdt å vurdere?

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

ser ut til at ikke alle gule koni er gass. det er det jeg forsto fra siden dems. de til std sierra er ikke gass(der har jeg det fra) mens de til cossie er gass. da er jo det absolutt en mulighet jeg skal kikke nøye på:)

 

hvem forhandler koni i norge?

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

kjøp GAZ dempere ;)

burton har dette.

nei, det er ikek coilovers, men tilpasset vanlige fjører, samt ALLE innstillingene som coilovers har på stivheten, 54 klikk framme, og noen å 30 bak ;)

 

http://www.burtonpower.com/parts-by-category/steering-suspension/dampers-coilover-kits/gzgaz6003.html

 

http://www.burtonpower.com/parts-by-category/steering-suspension/dampers-coilover-kits/gzgt4-2073.html

Link to comment
Share on other sites

hehe. hadde det vært så lett at jeg bare kunne kjøpt nye til framme så. har akkurat kjøpt de sachs demperene så har hverken økonomi eller lyst til å bytte de ut:)

 

men kan jo kikke litt på gaz også. evt sende en mail å spørre.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

spax får du kjøpt hos gasolin.no og Kyb får du kjøpt hos bilxtra. og sikkert mange andre steder.

 

og dem gule konidempere(til cosworth) som jeg har er olje dempere. og gule koni er for mykt på en sierra. men fungerte bra på en opel kadett c. i forhold til min smak.

 

du har ikke prøvet å søke på ebay etter dem dempere du ønsker å kjøpe?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

ja dem passer, å siden det står kit så er d nok komplett sett dette, men som sakt du må borre opp i bærebrua di bak for 12mm bolt + legge mellom noen skiver på hver side av dempern, ellers plug an play bak, forran derimot KAN du få problemer, d fikk jeg en gang faktisk, hadde noen dempere forran til cosw 2wd av ukjent merke, der måtte jeg modde fjærskåla litt elles så subba 205.50.15 på org cosw felger i fjærskåla,

skal sies at jeg hadde heeelt std sierra understell ellers

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...