Jump to content

"ny" bil


rsemil

Recommended Posts

ja, da er bilen kommet hjem til meg fra ballangen :)

 

byttet likt i 92 mod sierra stv 2.0 i doch.

 

har vel ikke byttet til meg en bedre bil tror jeg, men en jeg har mer lyst til å ha :)

 

pickupen er uansett i bra stand, svært lite rust og ellers meget hel og pen. iallefall ikke noe man ikke bør forvente av en 20 år gammel bil..

 

legger ut salgstråden for bildene sin del.

 

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/62596-1991-sierra-p100-turbodiesel/

 

 

blir iallefall en lettere oppgradering på interiør siden etterhvert. har noe recaro greier som skal inn og muligens "ny" type dash :)

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Rå kule biler dette :D Har en selv jeg skal tukle med når grasset blir grønt :P

Lyst å selge meg kappelet? :rolleyes:

 

Hva har du av ideêr til driv verk, motor og hjuloppheng? :)

 

-Alexander

ja liker disse jeg også, noe eget med en "sierrapickup" :) tror jeg vil beholde skapet selv inntil videre. veldig kjekt og ha om vinteren iallefall, holder planet tørt innvendig.

 

står jo en helt sinnsykt rå 1.8 td under huven :P har lyst og holde meg til diesel i denne. men syns ford har dårlig utvalg av lengde montert dieselmotorer med ok effekt. så det er ikke utenkelig at det kan komme en oppgradering med noe sprekere fra annet merke :unsure:

 

tiden vil vise.

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Er vel bedre å stille litt opp dieseltrykket enn turbotrykket mener/tror jeg.

-Alexander

 

Den er i vertfall jeg uenig i. Skal man justere opp dieselmengden bør man ha full kontroll på EGT for å unngå hull i stempler. Ved å justere opp dieseltrykket kan du fort oppnå det samme som å justere ned bensintrykket på en bensinturbomotor. Om det er ønskelig å justere opp diesel vil jeg anbefale å søke opp hvordan dette gjøres på MB diesel, ettersom det finns en god manual på det :)

Man skal huske at en dieselmotor oppererer på motsatt side av stoich enn en bensinmotor gjør på høy belastnig. Og jo nærmere man kommer stoichm jo større sjangse for hull i stempler, både på diesel og bensinturbo motorer. Forskjellen er at på en dieselmotor nærmer man seg soich ved å feite opp blandingen, og på bensinmotorer nærmer man seg stoich ved magre ut blandinga.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

tror ikke jeg orker skru så mye på denne motorn, vet lite og ingenting om den og vet heller ikke hva disse tåler i std utførelse.

tankene surrer rundt mb 6 cyl td med str passe stor/liten turbo da dette er utprøvd og fungerer på helt std innmat.

men dette er jo også en tung kødd å lempe oppi en sierra. drømmen er vel en mondeo 2.0/2.2 tdci motor på langs, men dette er både dyrt og sikkert vanskelig mtp gearkasse. ett siste alternativ er å komme over en bmw diesel av riktig sort. uansett blir nok bilen værende sånn noenlunde slik den er.

 

kul bruksbil :)

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Bare ta en kikk på blacksmoke racing på youtubee, så ser du hva MB diesel motorene er god for med en større turbo og justering av pumpa :)

Edited by Truckdriver

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Bare ta en kikk på blacksmoke racing på youtubee, så ser du hva MB diesel motorene er god for med en større turbo og justering av pumpa :)

ja er di gutta jeg tenker på. kanskje ikke så ekstremt da. men imponerer meg at det er std topp og blokk/innmat..

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

måtte klø litt på bilen idag, så d ble frem med jekken og av med fremhjulet. hadde nemlig hørt snakk om at det bare var å pelle av en "spacer" med den sinnsyke transit boltsirkelen på og så fikk man volvo/mondeo boltsirkel.

og det stemte jaggu.

 

så da blir det og finne noen fine felger til bilen.

usikker på str men havner vel på 16-17-18" kanskje noen har tips og komme med??

 

la også merke til når jeg hadde av fremhjulet at støtdemper er noe lengre på p100 enn std sierra.

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Hårball har 2 stk fine 18" med dekk ifra P100 prosjekte sitt, om du har sett bilder av den er det like som han hadde fram.

 

send han en PM, du finner han på profilen min.

 

Han kan gi deg info hva han kjøpte til, om pris osv på 2 nye, dem er ikke dyre.

 

:)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...