Jump to content

Mondeo trend 2001 mister kjøleveske


balltusen

Recommended Posts

så var det pån i gjen. I går måtte jeg fylle på 1,5l frostvæske på min motor. Tilfeldig at jeg så dette. Hvor vesken blir av vet jeg ikke!! Men det lukter frostvæske når jeg tar opp panseret. Syntes det kommer fra manifolden. Men er usikker da jeg ikke ser noen lekasje. Hadde så mye luft i systemet at du hørte det sørkla på venstre side foran. Men motoren har ikke gått varm. Helt normal temp. Hva i all verden er dette????

Noen som har vært borti samme problemet på sin mondeo før?? :angry2:

Lurer fælt på dette altså <_<

Link to comment
Share on other sites

så var det pån i gjen. I går måtte jeg fylle på 1,5l frostvæske på min motor. Tilfeldig at jeg så dette. Hvor vesken blir av vet jeg ikke!! Men det lukter frostvæske når jeg tar opp panseret. Syntes det kommer fra manifolden. Men er usikker da jeg ikke ser noen lekasje. Hadde så mye luft i systemet at du hørte det sørkla på venstre side foran. Men motoren har ikke gått varm. Helt normal temp. Hva i all verden er dette????

Noen som har vært borti samme problemet på sin mondeo før?? :angry2:

Lurer fælt på dette altså <_<

Mk3?

 

1.8 eller 2.0L?

 

Har samme problemet med 2stk 2001 modeller mk2 mondeoer med 1.8L, har ikke funnet problemet enda, men lukter konstant søtt av frostveske under panseret

Link to comment
Share on other sites

Hei. Det jeg har er 1,8 bensin MK3. Men har verkstedet på saken nå. Jeg mista mye kjøleveske. Rare greier. Skal skrive her når jeg vet svaret. Jeg tror det er toppen,men jeg får vel vente å se hva de sier. Det lukter som f... nede i motoren i alle fall. :angry2:

Link to comment
Share on other sites

Hei i gjen. Det er motorvarmeren som lekker :mellow: . Den sitter like ved manifolden.Den byttes senere i dag. Derfor lukter det frostvæske som f. Er ikke store lekasjen,men jeg har mistet kjøleveske over lang tid. Verksmester skulle ringe meg senere i dag etter han har byttet denne :rolleyes: Har trua på dette da jeg merket tidlig at jeg fikk luft i systemet etter å ha brukt motorvarmeren for første gang i november. Men tenkte jo ikke mere på dette :rolleyes:

 

Men verkstedet er nøye,så jeg får nok ikke bilen tilbake før alt er 110% i orden. :smartass:

Det vet jeg :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...