Jump to content

tips om trimming 2l dohc


GLD-Racing

Recommended Posts

Hei, jeg lurer på åssen det er best å trimme en dohc motor uten turbo.

Hva tåler motor og gir, masse kan det koste og hvor mange hest kan man få?

Sitti å tenkt på porte og plane, andre dyser, grenrør+effekt anlegg og letta svinghjul.

Er detta noe sjakktrekk?

 

kom med forslag de som har peiling på dohc! :)

 

Mvh Gjermund Lien Dahl

Link to comment
Share on other sites

Desverre turbomotor, men her kan du ivertfall få se litt av potensialet :)

th_MOV00020.jpg

På denne har vi måtte begrense ladetrykke på lavt turtall for at clutchen skal holde ut sesongen. En ting som er vanskelig å slippe unna med på dohc er mye moment :D

Dette er stort sett standard motor bortsett fra smidde lavkomp stempler og ståltoppakning.

Du har nok mye respons å vinne på lettere svinghjul ja. 5-6 kg letting så har den nok en del bedre respons ja :D

For å unngå problemer må du ta en grundig gjennomgang av toppen, og sjekke at den er helt fri for sprekker, ikke er skjeiv, og ikke har tæringer i tetningsflata. Bruk gjerne også rød VAG kjølevæske.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Om det er meg du snakker til så. Filming på tørr vei blir det nok ikke. Denne bilen er satt opp til iskjøring, og blir ikke brukt etter vei. Orntlig kamra har jeg desverer ikke :( Og ettersom vi er utpå isen for å kjøre så blir filming og fotografering somregel glemt, og blir da til nød med mobilkamra. Man skulle prøvd å få lånt seg ett orntlig kamra ja :) Om bremser, clutch, intercooler og radiator blir oppgradert så blir det kanskje kjøring på ACR med den, om jeg klarer å få overtalt eier :D

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...