Jump to content

Begrensninger på BOB!


Larcsern

Recommended Posts

Noen som vet hvor begrensningene på 2,9i Cosworth 24v (BOB) ligger? Noen som til og med har en liste over hva som bør gjøres for enkelt å ta ut hester av dette tunge monsteret av en motor? :)

 

- Lars Erik Skogly!

- Ford Sierra 86` IST (3-dørs) - Prosjektbilen

- Ford Sierra 86` (3-dørs) - Lekebil med 24v

- Ford Sierra Cosworth Limited Edition (117/700) - Garasjebil

 

Min Selges tråd!

 

Min Ønskes Kjøpt tråd!

Link to comment
Share on other sites

Om jeg ikke husker helt feil har vel Ford klart å bergrense denne på samme måte som de andre v6'erne, med et kjipt innsug, snille kammer , lav turtallsperre og tett eksos. Mye bedre enn gammel 2,8 men fortsatt ikke race-greier. Med throttle bodies,datasprut og andre kammer er vel ikkek 300 hester helt usannsynlig. Fordel med arp-bolter og skikkelig balansering for å holde rådene i sjakk på høyt turtall.

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det er mye sant i det.

De originale kammene har f.eks helt perfekt profil til turbo og er derfor alt for milde til sugetrim.

Prioritert liste for å hente ut effekt:

1. Nye kammer, inkl. løftere og fjærer.

2. Grenrør + eksos.

3. Datasprut.

4. Nytt innsug.

5. Strokerveiv m/tilbehør.

 

Det som begrenser holdbarheten ved høye effektuttak er:

Topplokksbolter og toppakninger.

Rådebolter, rådelager og etterhver originalrådene og stemplene.

Lavtrykk oljepumpen.

Originalboltene til rammelageroverfallene.

ARP bolter og en "gridle" ordner mye.

Edited by RS1000
MTXL_FuelTypeWeb.jpg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...