Jump to content

scorpi0


bjoamu

Recommended Posts

Det er ganske så mange variabler her, så jeg vil anbefal deg å komme med mer info om oppsett på motor med forskjellige valg du har gjort, oppsett på MS, og hvilken kode du ønsker oppstartmapp til. Om ikke, så er den mappen som følger med koden det beste utgangspungtet, og så setter du selv innstillinger for type tenningsanlegg, beregner req- fuel, osv. Uten mer info er det størst sjangse for at du i beste fall ender opp med en mapp som gjør vondt værre og du ødelegger motoren.

Om du finner tak i en tenningsmapp til en fungerende motor med lignende oppsett så er du på god vei allerede. Viktige variabler for tenning er NA/overlading, komp. forhold og drivstoff.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

det er en vanlig v6 24ventilers mottor helt orginalt bruker ms1 original bg code. og helt ærlig vet jeg ikke hva jeg gjør så prøver og lære så mye som mulig så jeg kan bli flink

håper dette helper:)

Bjørn-Erik Amundsen

Link to comment
Share on other sites

Ok, da har du bare muligheten til å justere bensin da. Foreslår at du leser deg opp slik at du finner ut av det, og rett og slett bare prøver deg fram da.

Om du skal oppgradere til extra kode så tipper jeg tenning på 28-30 grader som maks på fullgass til å begyne med. Tenningstabell lager du raskt med interpolate tasten i TunerstudioMS.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Ett alternetiv er jo altids å kjøre EDIS i limp home modus. Ikke noe godt alternativ da men.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

EDIS er ryddig og greit det, men hvis det kjørers standalone uten input fra MS vil du få fast fortenning på 10 (eller 16?) grader og det tror jeg er langt fra ideelt. Du kan få mye bedre kontroll på tenninga ved bare å trekke en ledning og bruke extra-kode. Behold gjerne EDIS, men utnytt den fullt med extra eller MS-2.

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...