GranadaMK1 Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Hei. Har problem med 2,8i tannstagen på caprien min.Har koblet den opp som det står i instruksjonsboken 99% sikker på at det er riktig.Med inn fra pumpen på undersiden og til ekspansjonstanken på toppen. Problemet er at den drar til venstre når bilen går.Har prøvd å svinge helt fra side til side flere ganger. Blir litt bedre med ikke 100%Er det noen spesiell måte å lufte denne osv. når den har vært tom for olje? Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taunus S Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Hei. Har problem med 2,8i tannstagen på caprien min.Har koblet den opp som det står i instruksjonsboken 99% sikker på at det er riktig.Med inn fra pumpen på undersiden og til ekspansjonstanken på toppen. Problemet er at den drar til venstre når bilen går.Har prøvd å svinge helt fra side til side flere ganger. Blir litt bedre med ikke 100%Er det noen spesiell måte å lufte denne osv. når den har vært tom for olje? Trur dette skal gå ann å justere, meiner at dette problemet skuldes ein liten stempel-ventil i tannstanga?? Sikkert nokon som veit dette, snakka med R. Skiaker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprimaniac Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Ja, takk- han har det! Jeg må nesten melde blank- har liten greie på servotannstenger. Det er vel en sentreringsfunksjon der, mener jeg å huske.... må lese meg opp på dette dersom det noensinne blir noen fril på det to Ford'ene mine med servo. Intill da: Spør noen som har greie på det- for det har nemlig ikke jeg. (Godt å være ærlig innimellom.) Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted May 12, 2011 Author Share Posted May 12, 2011 Takker for svar folkens Fikk ett svar på capriforumet som jeg skal teste ut i morgen "capri24v:det skal lufte seg bare ved å svinge fra side til side, men ventilene i tannstanga er justerbare, altså svingkraft til begge sider. fikk forklart det en engang, og skal justeres med skruen som sitter bak lokket på undersiden av tannstanga. Instruksjon på hvordan dette gjøres kunne skaffes hos en volvo forhandler da bla 240 har samme systemet." Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now