Jump to content

Foringsproblemer


Gess

Recommended Posts

Hadde min focus på kontroll for litt siden. Fikk beskjed om at foringene på bærearmene bak var gåen, de fremste på begge sider. Det viser seg at disse ikke selges seperat, så sier ford i Bergen iallefall. Noen som har vert borti lignende? Finnes det polyforinger å få tak i, kan jeg bruke andre typer foringer eller?

Svar og forslag mottaes med takk. Hele armen koster 1600,- for stykket og det er masse penger for å bytte to foringer!

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Fant tilslutt en side som faktisk fører akkurat de to foringene jeg er på jakt etter.

 

Foringer

 

De holder til i statene, har faktisk en solid liste over ymse diverse til focus, og andre biler. Verdt en titt.

Disse andre sidene har bare foringer til stabstagene, bærearmene forran, og de små stagene bak, ikke de store foringene fremstpå bærearmen.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Foringene er på vei med Fed-ex, satser på Tom Hanks ikke blir sittende syv år på en eller annen øy med de... Kom på 369 kr. Lenge leve sterk krone! Blir vel litt moms og greier, men det får jeg vel leve med. Ille at man må til statene for å få bærearmsforinger til en så mye kjøpt bil :angry:

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Endelig kom foringene, på døren og greier. Slipper unna moms og alt det der fordi Cyberauto har ført opp $20 som verdi på varene, egentlig veldig greit.

 

P6100901.jpg

 

Sånn ser de ut, må bruke omigjen ytterhylsen og den gjennomgående bolt/pinnen.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Da var den ene foringen montert, du snakker om styr og greier. Foringene på bilen er helt ferdige, seks år, ikke bra. Må nok bytte alt der bak. Fikk ikke ut alle boltene fordi innerhylsene har rustet fast i boltene.

Foringen var helt løsnet i vulkaniseringen, rust over alt.

Mye styr å få inn den nye foringen ogse. Holdt på under bilen med skrustikke og hjemmemekkede tersgreier. Kom på plass til slutt, men det er det verste foringstullet jeg har vert borti. :angry: Gruer meg til den neste foringen.

Skal ta litt bilder når jeg holder på med den og legge ved.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Når jeg lå under der og stresset som verst så slo den tanken meg <_< . Jeg har foringer på granadaen fra 76 som er bedre enn disse foringene på 99mod focusen.

Men den bruker jo mindre bensin og starter og går hver dag. Pluss at granadaen står i deler, men vi får se på sikt :D

Det blir uansett til å skifte alt av foringer der bak!

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Har vert inne på tanken, men Granaten må på veien først. Kommer til å ta litt tid. Fant jo en del krokan under teppene :)

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...