Jump to content

Tegning av dørlås til sierra


cossi1

Recommended Posts

Noen som har en tegning over dørlås til sierra 92 mod

Prøver og bygge til en ny lås , men er ikke sikker på rekkefølgen av skivene og shimsen skal ligge og antall på de.

Den låsen som er i nå får jeg låse døren med , men klare ikke og få åpnet den( ps har sentrallås alt ok med den)

Låsen på høyre siden har mye lenger vandring på nøkkelen en den som er på venstre siden. (tror noen har prøvd og fikkse denne før)

Sierra cosworth 4x4 92

Link to comment
Share on other sites

Den første skiva du monterer, er det siste tallet i nøkkel koden din. Bruk shimsene mellom låse skive og den fjørende (buede) mellom de to siste låse skivene. Pass på å få allt rett veg i, slik at rullen får plass i sporet, når du låser opp

Link to comment
Share on other sites

nytter ikke med tegning av låsen,,,,, rekkefølgen er jo etter hvordan nøkkelen din er slipt..

hvis bilen kan låses men ikke låses opp er det feil skiver i låsen.. med såkalt T nøkkel så kan alle slike nøkler låse alle forder med denne typen lås. men kan bre låse opp de låsene med skiver i rett rekkefølge

RS200

RS Cosworth 86

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat samme problemet på min 92 sierra.

Er blitt så vant til å gå på passasjersiden for å låse opp bilen at jeg ikke tenker på det lenger.. :P

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...