Jump to content

anbefalinger til ny clutch på sirra is turbo hvem selger?


olemartin1

Recommended Posts

hei alle sammen.. jeg trenger clutch- trykkplate og evt lamell som må holde til hvertfall 400hk og lurer da på hvem som skaffer dette?

snakka litt med folk og noen sier ap racing ikke holder ? noen andre som har andre anbefalinger??

 

mvh

ole martin

FORD ESCORT MK2 COSWORTH

Link to comment
Share on other sites

4 pucket cinter lammel og ford motorsport trykkplate. Det har clutch og brems her i Oslo...

Dette holder til 398 hk og 486 nm ... Dette er på grensa....

 

Holder fint til og børne på 2 gir ... Hvis du skal børne på 3 dj må du ha noe annet...

 

BM

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Link to comment
Share on other sites

Da skal jeg ta kontakt med de. ! Bilen slura på med 3 pucket zinterlamel og 2,5 i ladetrykk så trenger en bedre trykk plate

 

Hvor stor er turbo`n du bruker??

 

Hvis du har 2,5 bar trykk så bør du ha godt over 600nm hvis dette stemmer !

 

Da hjelper det ikke med dette

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Link to comment
Share on other sites

Har en spec 6 puck med dobble fjører til ohc liggende her. trykkplate bør nok være en spec steg 5.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

sist jeg kikka på klokka så viste den 2,5 menne trur jeg har litt trykkfall så inn til innsuget vet jeg ikke enda..

turbon er en kina vare som heter så mye som t034 ett eller annet.

 

mvh

ole martin

FORD ESCORT MK2 COSWORTH

Link to comment
Share on other sites

turbon er en kina vare som heter så mye som t034 ett eller annet.

Hoh! Den tipper jeg blir gammel :lol:

 

Har du no prosjekt tråd på bilen eller? 2,5bar på ohc høres interessant ut. Spec på motor og drivverk?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Kan svare for han, iogmed at jeg har en liten finger med i spillet her.

 

Turboen er en t3/t4 om jeg ikke husker helt feil. Ganske god størrelse på den, men er faktisk ikke så gammel. Den har også tålt utrolig mye juling!

Han hadde manometeret på innsuget ifjor, og der ladet den ikke mer enn 1.3. Er ikke justert noe mer trykk i år, annet enn at vi har koblet manometeret rett på turboen og fått 2.5bar isteden.

Til tross for det, så går den mye bedre iår! Kjørte med L8 motorstyring ifjor, nå er det MegaSquirt som fortsatt trenger mye justering :)

 

Det er en 205 motor, med cosworth råder og stempler. Standard veiv, omsveiset cosworth innsug, hjemmesveiset grenrør, FR34 kam, stor cooler og 2,5" eksos.

Så ikke noe kjempe hokkus pokkus, men det fungerer utrolig bra!

 

Drivverk er nesten originalt, nå er det en sinter 3pucka lamell sammen med en helt ny og standard trykkplate. Girkassa er en helt standard T9 :)

Edited by carfreak
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...