Jump to content

amal


Guest ESCORT RST S2

Recommended Posts

Guest ESCORT RST S2

Koblet på amal ventil i går!

når den var påkoblet så edret ladetrykket fra 0,6 til 1bar!

noen som vet hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skrevet en hel avhandling om AMAL og actuator på cos.no, søk der. Leser du det jeg skrev om kobling av AMAL tror jeg du forstår det du trenger å forstå.

 

 

Edit: Her har du linken: http://www.cosworth.no/forum/index.php?showtopic=709&hl=amal

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Mener du at trykket er høyere enn du ønsker? I såfall må du se på actoatoren. AMAL løfter ladetrykket opp fra grunntrykket actuatoren er satt til. En originalt justert actuator burde vel gi et ladetrykk på ca 0,3bar, som løftes til ca 0,5bar. Bruker du den originale kontakten til AMAL? Du kunne prøvd å koble til et multimeter og sjekke at signalet til AMAL pulser ved belastning. Uansett hvordan du vil ha trykket, ville jeg koblet AMAL til konstantstrøm over bryter, det kan øke bunndraget i motoren samtidig som du da får 2-trinns ladetrykkskontroll. Ikke no poeng i å lage et problem av en bonus vel... :P

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...