Jump to content

Mpontere hengerfeste på Mondeo Mk3


Gess

Recommended Posts

Jeg skulle i full fart montere hengerfeste på min far sin Mk3 mondeo stv. Det viste seg å ikke være helt rett frem. Naturligvis er det trangt og kronglete og alt det der, men etter at jeg hadde fått på de to brakettene som skal skrues fast i de langsgående vangene viste det seg at bjelken på midten var for kort... Jeg har sjekket omigjen og omigjen at delene er satt på på riktig side, men uansett så mangler jeg ca 4cm. Er det noen som har montert hengerfeste som har noen triks? Skulle jeg ikke teitet til de brakettene først, men montert tverrbjelken og så trukket til boltene på brakettene? Jeg fant ikke noen bilder som forklarer, men om noen har vert borti dette setter jeg pris på inspill.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Hengerfeste er av merke Westfalia og stemmer med årsmodell ja. Det er ikke til eldre eller nyere type Mondeo, jeg har sjekket det. Det blir nok til å løsne liltt på boltene slik at de langsgående stagene kan beveges litt, så kobler jeg de sammen mad hoved bjelken. Etter det får jeg stramme oppigjen boltene og se hvordan det ser ut. Får satse på at det blir god knall. Passer det fremdeles ikke får jeg heller sjekke målene med andre som har hengerfeste.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...