Jump to content

Turbo valg.


Smistad

Recommended Posts

noen som har prøvd gt2871r?

 

Har ikke så mye med Cosworth å gjøre nei.

 

 

Bremset forøvrig en Cosworth med GT3071r .72eksos, BD14innsug kam, org. eksoskam, neddreide org. stempler, omsveist innsug, 550dyser etc og det vanlige som 3"eksos, RS500 ic etc.

 

Og den presterte meget lovende resultater :) Pga org. for svakt tenningsanlegg ble den kun bremset opp til 1,5bar.

Skal monteres boostcontroller for bedre justering av trykk, kraftigere tenningsanlegg, finjustering av kammer etc. så blir det bra :)

 

Men allerede på 1,5bar leverte den 391hk på nav i Dynapack. Lover MEGET bra :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Har ikke så mye med Cosworth å gjøre nei.

 

 

Bremset forøvrig en Cosworth med GT3071r .72eksos, BD14innsug kam, org. eksoskam, neddreide org. stempler, omsveist innsug, 550dyser etc og det vanlige som 3"eksos, RS500 ic etc.

 

Og den presterte meget lovende resultater :) Pga org. for svakt tenningsanlegg ble den kun bremset opp til 1,5bar.

Skal monteres boostcontroller for bedre justering av trykk, kraftigere tenningsanlegg, finjustering av kammer etc. så blir det bra :)

 

Men allerede på 1,5bar leverte den 391hk på nav i Dynapack. Lover MEGET bra :)

 

2wd?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye får du den for? Og blir det med .72 Cosworth-style eksoshus?

 

han skulle undersøke priser. det var så varrierende fra garrett sa han, men 11. tror jeg er grei pris, med 72 eksoshus

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

på atpturbo.com kommer den på ca.1700 us dollar. med frakt, så må du legge på moms i norge. (de pleier å skrive lav verdi)

Du trenger i tillegg til turbo med eksoshus, andre banjoer til vannkjøling, annen restriktor/filter på olje inn (det er ikke like gjenger som i t3), kanskje må du modifisere oljereturflensen og rør. alt dette har de på atp.

 

I tillegg må du ha en skikkelig acturator til wastgaten.

Edited by as.
Link to comment
Share on other sites

på atpturbo.com kommer den på ca.1700 us dollar. med frakt, så må du legge på moms i norge. (de pleier å skrive lav verdi)

Du trenger i tillegg til turbo med eksoshus, andre banjoer til vannkjøling, annen restriktor/filter på olje inn (det er ikke like gjenger som i t3), kanskje må du modifisere oljereturflensen og rør. alt dette har de på atp.

 

Og vips så kostet den over 12.000 kr..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Atp er uansett et greit alternativ.

 

Han som eier den bilen jeg bremset i helgen hadde kjøpt den fra QWT.no, et firma i Bergen. Tror han betalte 10500kr med .72 Cosworth-huset.

 

Han var vel nettopp oppe der og hørte på pris, og de kunne ikke skaffe Garrett GT fikk han til svar.. Kun Gt-28

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hm, han karen jeg snakker om kjøpte denne for noen få mnd'er siden :o

 

Han har nok kjøpt den når Stig jobbet der. Han sluttet desverre 1 juni. så no fins det vel ingen kompetanse igjen der oppe.!

4x4 cosworth

E46 Touring

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...