Jump to content

cosworth feil spm..


torpecossie

Recommended Posts

Har en "rullerende" mekanisk lyd i toppen på cosworthen. tok ut kammene for å kikke på alle løfterne. den ene var slapp så byttet denne. i lykkerus monterte jeg sammen toppen og satte inn nøkkel. men jammen er den der enda gitt..

da kommer spm mitt da. hva skyldes lyden?? løst ventil sete??? sitter med en kanne bensin å en fyrstikk eske her :twisted:

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

Fint om du legger ut om du finner feilen, driver å søker etter en lyd i toppen min også.

 

Jeg har plukka av toppen min idag, skal ut med vetiler i morgen, forbanna herk med rasle lyder :evil:

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

usikker på om jeg vil la den gå så mye med den lyden. høres liksom itte bra ut :blink:

men kan se om jeg får til noe i morgen. hummøret er itte helt på topp når det gjelder den bilen i år..

ble ikke mange turer på meg før den begynte med oljetrykkstull å nå detta. skal huge jeg viss jeg finner ut noe,

håper du gjør det samme :D

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

så dere er sikkre på dette?? da må jeg bare bytte dem da.. sende melding til 909 jeg da:)

 

Vanskelig å si sikkert uten å hørt lyden,men det som slo meg var kulelagrene...

Du kan jo prøve å ta ut kammene,fjerne løfterne,montere kammene igjen og prøve å snurre dem da.

Sjekk også om du ser no skader på kulelagerene og banen som kan bryte oljefilmen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fint om du legger ut om du finner feilen, driver å søker etter en lyd i toppen min også.

 

Jeg har plukka av toppen min idag, skal ut med vetiler i morgen, forbanna herk med rasle lyder :evil:

 

 

hva var lyden i toppen din da ron?????

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

da har jeg vaffal nye lager å simmringer da:) hehe. får bare bite i det sure epplet å ta av toppen tenker jeg. lyden er der enda hvertfall:(

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

hva var lyden i toppen din da ron?????

 

Egentlig vanskelig å si, jeg bytta en hel del, men den er still nå.

 

Jeg skifta en skeiv ventil, 8 ventil styringe, tetninge, hona løfterhulla, skifta en kam.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

ok.. driver å tar av toppen min nå. men gikk dritt lei, så den får stå til jeg får att glød:)

tror nok det er noe som galt med en ventil eller sete eller kansje styring. Lyden er ikke konstant men den varrierer i intensiteten..

men den er mekanisk, å kraftig i lyd..

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

ok.. driver å tar av toppen min nå. men gikk dritt lei, så den får stå til jeg får att glød:)

tror nok det er noe som galt med en ventil eller sete eller kansje styring. Lyden er ikke konstant men den varrierer i intensiteten..

men den er mekanisk, å kraftig i lyd..

 

Min er still den, bytte? :P

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...