Jump to content

Breisladden rudskogen 2011


BM-RACING

Recommended Posts

Er noe halvmåner som sitter der.

Dekkslitasje driter jeg i. Skal man begynne å tenke sånn, så kan man ta bussen.

Jeg skal ha det til å funke bra og være morro, så bytter jeg dekk når det trengs, ganske ofte bak ihvertfall.

Jeg har helt orginal spissing, men 2 grader på camber.

Har lite bilder av det gitt. Og jeg har den andre bilen min på bukken nå, så får ikke tatt bilder akkurat nå heller. Men det kan jeg ordne om litt.

Stemmer.. da er det sikkert fra han..

Ja eg er enig i det da, men det er greit å kunne kjøre opp ein bensintank liksom :P

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Frosken har litt annen innfesting til diffen ihvertfall, men mener resten er stort sett det samme?

Tviler på de plutselig fant ut at nå skal vi lage ei skikkelig bakstilling, etter 15 år med møkk.

 

Det er uansett ikke vinkel på armene som er problemet men at innerste arm er for kort så man får alt for mye endring i hjulvinkler når det fjærer.

 

 

http://www.driftworks.com/forum/drift-car-projects-builds/104932-24v-pro-spec-trampdrift-sierra-sapphire-6.html

Hmm :whistling:

Mye fokus på framstillinga her, men de bruker scorpio bakstilling også, 15mm breiere på hver side

å det er jo mye billigere å enklere å få tak i osv..

 

Frosken er mye støere både framme å bak :)

 

Jeg har hatt en 97mod scorpio stv og det er noe av det stødigste jeg har sladdet med hvertfall, sjukt hvor breit man kunne ligge med den:)

 

Uansett...jeg tok vare på bakstillinga når jeg høgde den for er jo 7,5" med 3.92 utv, skivebremser og skrudde aksler.

Traversen er ikke bolt-on på sierra, men jeg greide å få til en mix som jeg tror kommer til å funke greit.

Jeg brukte orginal traversen fra sierran(7") kappa, slipte og banka litt for å få på plass scorpio diff med bruer, aksler, stab.stag osv. Måtte også sette på diff-lokk fra sierra evt gammel scorpio med 7,5" for å få det til å bli bolt on. Også sveiset jeg over demperinnfestingene på bruene.

Fordelene med denne bakstillinga er jo først og fremst at den er billig, breiere sporvidde bak, ventilerte skiver, stor diff, skrudde aksler, tjukt stab.stag og lettere utveksling enn cosworthen.

Innbiller meg også at hjula står rettere bak, mindre camber...kan være at det bare ser sånn ut fordi den ikke er lav nok ennå :)

 

Må bare presisere at jeg ikke har kjørt bilen ennå, så veit jo ikke om det er gull ennå men blir spennende.

'63 Ford Cortina 1200 2dr

'89 Ford Sierra 3dr ohc-turbo

'86 Ford Sierra RS Cosworth

'00 Dodge Ram 2500 5,9TD

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...