Jump to content

Breisladden rudskogen 2011


BM-RACING

Recommended Posts

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

noen bilder / info av hva du får her?

 

 

For ca £1100 pluss en orginal bakstilling i innbytte får du dette tilbake hos SCS. De har en hjemmeside som det strengt talt ikke står noe fornuftig på. Telefon nr er +44 (0)1733 576614

 

 

Aug2010205.jpg

Link to comment
Share on other sites

10 000 nok for og få satt i 2 unibals?

 

Kan ivertfall ikke se at det er gjort noe mere.

Ved første øyenkast så ser du nok ikke mer nei, men det er gjort mer enn som så. Armen som uniballs sitter i, innfestingen/boksene til bærearmene på traversen er annerledes. Om du kan levere identisk bakstilling billigere så si gjerne i fra ;)

Link to comment
Share on other sites

Andy Rouse brukte modda orginal bærebruer bak, han forsterka dem litt å bygde de om så han fikk justert vinklene..

Picture_174.jpg

 

Jeg har alltid kjørt med cambershims, og to grader camber foran.

Jamtvedt shims eller?

 

Å hvordan kompanserer du for dekkslitasjen framme? meire toe inn?

Har du ikkje noen gode bilder av framhjulstillinga å bakhjulstillinga a? Alt for få bilder av bilen din her! :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Hva er så kleint med org. bakstilling utenom mye camber?

Og hvilke fordeler oppnår man med denne modifiserte utgava? Er det justeringsmuligheter?

 

Det store problemet med org. bakstilling er den store fjæringsvinkelen.

Camper forandres alt for mye i forhold til inn og utfjæring.

 

Med modifisert bakstilling reduseres denne vinkelen til ofte 6grader.

Dvs. at ut fra senterlinjen på bilen har man kun 6grader vinkel som bakstillingen fjærer inn og ut.

 

Dermed unngår man camberforandring ved pådrag etc. Slik at man kan kjøre med en noenlunde fast camber både på vanlig kjøring og ved pådrag. På den måten får man bedre grep og dekkslitasje blir også forbedret.

 

Slik jeg ser det er en slik bakstilling en av de viktigeste oppgraderinger man kan gjøre på en Sierra/Escort Cosworth.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Det store problemet med org. bakstilling er den store fjæringsvinkelen.

Camper forandres alt for mye i forhold til inn og utfjæring.

 

Med modifisert bakstilling reduseres denne vinkelen til ofte 6grader.

Dvs. at ut fra senterlinjen på bilen har man kun 6grader vinkel som bakstillingen fjærer inn og ut.

 

Dermed unngår man camberforandring ved pådrag etc. Slik at man kan kjøre med en noenlunde fast camber både på vanlig kjøring og ved pådrag. På den måten får man bedre grep og dekkslitasje blir også forbedret.

 

Slik jeg ser det er en slik bakstilling en av de viktigeste oppgraderinger man kan gjøre på en Sierra/Escort Cosworth.

 

Okey, bare så jeg forstår... Ca -3 grader camber på full utfjøring og +3 på full innfjøring? Det er jo vesentlig mindre enn org. i så tilfelle. Da er jeg nysgjerrig på hva man gjør med innfestinga til bærearmer for å få til det. Hvertfall teorien bak. Kunne vært gøy å se hvor mye jobb det er.

Link to comment
Share on other sites

litt ford dokumenter er vel alltid innterisangt? :)

 

rs500pres01.jpg

 

pungt 15..

rs500pres04.jpg

 

jeg har å div bøker med oppsettet som ble brukt i bla asfalt rally på sierra rs cosworth.. å det burde jo være en ren oppskrift til hvordan man for feste med sierra.. kan legge det ut om dere vil bare jeg finner en brukbar måte å få det inn på pc'n.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis indre feste på bærebrua flyttes 90mm lengre fram, må vel brua moddes mtp. spissing? Ellers blir jo den helt fjærn? Drivaksel, hva med den?

Man forlenger vel armen tilsvarende, eller?

Link to comment
Share on other sites

Ei justerbar bakstilling fjerner og mye av understyringa på 4x4 cosworth da den originale bakstillinga gjør at ræva vil forbi i mange tilfeller. Mye senk gjør dette enda værre.

 

Hmm.. Er det mulig å finne ut av vinkelen på Scorpio bruene også tru??

Scorpio er nydelig å sladde med hvertfall :wub:

 

Samme travers og samme problem der.

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Frosken har litt annen innfesting til diffen ihvertfall, men mener resten er stort sett det samme?

Tviler på de plutselig fant ut at nå skal vi lage ei skikkelig bakstilling, etter 15 år med møkk.

 

Det er uansett ikke vinkel på armene som er problemet men at innerste arm er for kort så man får alt for mye endring i hjulvinkler når det fjærer.

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Frosken har litt annen innfesting til diffen ihvertfall, men mener resten er stort sett det samme?

Tviler på de plutselig fant ut at nå skal vi lage ei skikkelig bakstilling, etter 15 år med møkk.

 

den er iverfall forsterket med noen stag/jern også.

 

de lagde jo en ny forstilling, så hvorfor ikke bakstilling å når de har x antall år med rally utvikling å lene seg på? :rolleyes:

 

Det er uansett ikke vinkel på armene som er problemet men at innerste arm er for kort så man får alt for mye endring i hjulvinkler når det fjærer.

 

var kanskje litt dumt skrevet, men var vinkelen på fjøringspungtet jeg mente.. altså lengden på innerst armen som du sier :)

Link to comment
Share on other sites

den er iverfall forsterket med noen stag/jern også.

 

de lagde jo en ny forstilling, så hvorfor ikke bakstilling å når de har x antall år med rally utvikling å lene seg på? :rolleyes:

 

 

 

var kanskje litt dumt skrevet, men var vinkelen på fjøringspungtet jeg mente.. altså lengden på innerst armen som du sier :)

 

Tja.. Nå brukte de jo uansett ikke stort av det originale i rally da men.. De visste jo allerede i 87 at det var dårlig stelt, ikke uten grunn rs500 kom med alternative innfestinger.

 

Uansett blir det bare tøv fra min side å krangle på dette da jeg ikke VET hvordan froskeræva egentlig er oppbygd ;)

Hadde vært arti å visst.

Link to comment
Share on other sites

http://www.driftworks.com/forum/drift-car-projects-builds/104932-24v-pro-spec-trampdrift-sierra-sapphire-6.html

Hmm :whistling:

Mye fokus på framstillinga her, men de bruker scorpio bakstilling også, 15mm breiere på hver side

å det er jo mye billigere å enklere å få tak i osv..

 

Frosken er mye støere både framme å bak :)

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Jamtvedt shims eller?

Å hvordan kompanserer du for dekkslitasjen framme? meire toe inn?

Har du ikkje noen gode bilder av framhjulstillinga å bakhjulstillinga a? Alt for få bilder av bilen din her! :)

Er noe halvmåner som sitter der.

Dekkslitasje driter jeg i. Skal man begynne å tenke sånn, så kan man ta bussen.

Jeg skal ha det til å funke bra og være morro, så bytter jeg dekk når det trengs, ganske ofte bak ihvertfall.

Jeg har helt orginal spissing, men 2 grader på camber.

Har lite bilder av det gitt. Og jeg har den andre bilen min på bukken nå, så får ikke tatt bilder akkurat nå heller. Men det kan jeg ordne om litt.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...