Jump to content

hardykobling


dohcboy

Recommended Posts

noen som vet å få tak i ny hardy kobling til sierra med T9 kasse for en vettug pris ? mekonomen skulle ha 1000 lappen for den, syns d var litt drøyt,kanskje den bare er så dyr,sjekka litt på burton men kunne si at jeg fant den der heller.. sikkert bare leita på feil plass

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

 

Den så ikke akkurat original ut! :blink:

 

Tror ikke jeg ville forsøkt meg på den. Hardy-koblingen er utgått hos Ford for leeeenge siden til MT75 kassen. Jeg har stresset mye for å få tak i en bra en, og hadde jeg fått en ny til 1000 kr hadde jeg uten tvil kjøpt!

 

Ca samme pris på Ford. (mt75)

 

Javel? Skaffer du en til MT75 til meg da?? Det vil jeg se..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte på Ford i mai i år. 1200 cirkus mener jeg den kosta.

Det var til 4x4, men skulle tru det var samma koblinga på alle mt75.

 

Vist mt75 er lik, så passer Bmw e34 m5. den er sterk og bra. biltema sin er dorlig. koed har til 646,-

Edited by Thorsen
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte på Ford i mai i år. 1200 cirkus mener jeg den kosta.

Det var til 4x4, men skulle tru det var samma koblinga på alle mt75.

 

Snakker du om vanlig Sierra 4x4, eller Cosworth 4x4? De har isåfall ikke samme kasse..

Jeg prøvde å få tak i koblingen for mange år siden. Da fantes den ikke løs, så måtte kjøpe hele mellomakslingen.

 

Nå får du ikke tak i den heller..

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Den så ikke akkurat original ut! :blink:

 

Tror ikke jeg ville forsøkt meg på den. Hardy-koblingen er utgått hos Ford for leeeenge siden til MT75 kassen. Jeg har stresset mye for å få tak i en bra en, og hadde jeg fått en ny til 1000 kr hadde jeg uten tvil kjøpt!

 

 

 

Javel? Skaffer du en til MT75 til meg da?? Det vil jeg se..

 

Ops :P Tenke ikke att det var til gammle traktor girkassa :P

 

Eg kjøpte hardykobling fra Ford forhandler i fjor :)

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

Snakker du om vanlig Sierra 4x4, eller Cosworth 4x4? De har isåfall ikke samme kasse..

Jeg prøvde å få tak i koblingen for mange år siden. Da fantes den ikke løs, så måtte kjøpe hele mellomakslingen.

 

Nå får du ikke tak i den heller..

 

Jeg kjøpte til vanlig Sierra 4x4 ja, dohc.

Hva er forskjellen på vanlig og Cosworth? (4x4)

Edited by SierraCL
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte til vanlig Sierra 4x4 ja, dohc.

Hva er forskjellen på vanlig og Cosworth? (4x4)

 

Såvidt jeg vet er verken mellomaksling og girkassen lik. Cosworth har egen kasse.

 

Ops :P Tenke ikke att det var til gammle traktor girkassa :P

 

Eg kjøpte hardykobling fra Ford forhandler i fjor :)

 

Til hvilken bil?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Cosworth bruker to typer, ene har lager i midten andre har ikke. Det kommer ann på hvilken utgående tapp du har på kassa, tynn eller tykk. Går ann å skifte over denne. Jeg har kasser med både tynn og tykk. De har også ulike bolter til hardy koplinga

Link to comment
Share on other sites

Cosworth bruker to typer, ene har lager i midten andre har ikke. Det kommer ann på hvilken utgående tapp du har på kassa, tynn eller tykk. Går ann å skifte over denne. Jeg har kasser med både tynn og tykk. De har også ulike bolter til hardy koplinga

 

Såvidt jeg har skjønt, har stort sett alle 4x4 Sierra Cos den tykke typen, mens Escort har den tynne. For å bruke den tynne istedetfor den tykke, må du ha med "armen" som du trer koblingen innpå også.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg har skjønt, har stort sett alle 4x4 Sierra Cos den tykke typen, mens Escort har den tynne. For å bruke den tynne istedetfor den tykke, må du ha med "armen" som du trer koblingen innpå også.

 

Mener de siste Sierraene har tynn også, er ikke helt sikker. Du må ha mer enn armen, for å bytte. Må ha utg. aksling, er også forskjell på mellomaks

Link to comment
Share on other sites

Mener de siste Sierraene har tynn også, er ikke helt sikker. Du må ha mer enn armen, for å bytte. Må ha utg. aksling, er også forskjell på mellomaks

 

Thomas gjorde ingen av delene når han byttet fra tykk til tynn på sin Sierra Cos. Han bare chimset ut den tynne med skiver, slik at den egentlig bygget like mye ut som den tykke. Det har funket helt fint..

 

Men dere som har kjøpt på Ford i år og fjor, kan jeg få et tlfnr dertil, for da vil jeg også ha :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Er noen som har gjort dette, og fått vibrasjoner der. Jeg kjøpte en ny tynn org, fra en i Nederland, 400kr er ikke så gale. Så nå ligger den også på hylla blandt resten av dele haugen

 

Hehe.. Mye rart på den hyllen din ;)

 

Den tynne vet jeg du får fatt i, bl.a ny på Ebay, men den tykke er verre..

 

Men håper disse som har kjøpt på Ford nylig kan gi meg et tlf nr :smartass:

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Tror du har rett der, mener jeg sjekket det før en gang, og at den var utgått.

Vibrasjon i hardykoplingen, kan i væste fall, rive av bakstykket på fordelerkassen. Skjedde på en i England, da han kjørte i 180 mener jeg det var. Deler kom flygende over allt, traff nesten en mann som gikk langs veien.

 

Hylla begynner å bli full nå hehe, forsatt deler på vei

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...