Jump to content

doch tannstang på cosworth


torstein

Recommended Posts

Er rørene lange nok til og bruke disse med 2wd cosworth motor?

 

nei det er de ikke.. fordi pumpa sitter på andre siden på 2wd motoren kontra doch`n..

 

jeg kappet bare av flensen og kjøpte rør-skjøter og stålomspunnen slange med pressa kobling på TESS, funka knall :)

 

Merka ikke noe til at doch tannstanga var dårligere enn 2wd tannstanga, synes dem virka helt like jeg..

Link to comment
Share on other sites

men er fortsatt spent og høre hvorfor doch tannstanga gjør at bilen blir ubrukelig og kjøre... :)

 

mener å ha hørt at folk bytter ut cosworth tannstanga med andre for bla mere svinradius?

Edited by torstein
Link to comment
Share on other sites

Grunnen er at den er ulogisk å merklig gira, så du har null føling med hvor hjula står i sladd..!

Eg har sladda Sierra i 15år snart, Å Doch tannstanga gjør sierran heilt ubruklig (hvertfall) for min del!

Å sette slik på ein Cosworth er i mine øyne det mest ultimate negative "modden" som kan gjøres.

 

Å hvis du ikkje merker forskjellen så har du vell hatt Doch tannstang fra før da -_-

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Bilde av forskjell noen? Min er så fryktelig tung å rette kontra med. Værre enn muskelservo.

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Link to comment
Share on other sites

Evig diskusjons tema dette..Kommer veldig ann på hva du skal bruke bilen til,om man velger doch/Cosworth tannsatng..

 

Til drifting er min personlig erfaring at doch tannstanga er best,bedre rattutslag,og man slipper den grusome progresiviteten som cosworth tannstanga har.Når man har 90-100 kilometer i timen sidelengs på 5000 o/min blir styringa bly tung med 2wd cossi tannstang..

 

skulle jeg brukt bilen til litt hastighets kjøring så hadde jeg valgt 2wd cossi tannstanga for økt stabilitet i høye hastigheter..

 

Nå er det heller ikke til å gjømme under en stol at ratt utslaget på både 2 og 4 wd cosworth er svert dårlig,og man trenger omtrent en fotball bane for å ta en 360 sving..

Edited by rattlesnake
Link to comment
Share on other sites

****** kamp om å få nedgradert disse bilene mest mulig for tiden. Er den den nye finanskrisa som truer? Mt75 girkasser, doch tannstenger, hva blir det neste? 8v doch topp?

Lada eksosanlegg? 2cv forgasser med mergasquirt?

Må ikkje ha sånne biler dersom en ikkje har vett eller råd til det. Derfor jeg har seat ibiza for tiden, men jeg får kanskje følge trenden og nedgradere denn litt også, jeg tror jeg vil gå for å spe ut bensinen med 50% vann for å være sikker på at det blir heilt ******.

Link to comment
Share on other sites

****** kamp om å få nedgradert disse bilene mest mulig for tiden. Er den den nye finanskrisa som truer? Mt75 girkasser, doch tannstenger, hva blir det neste? 8v doch topp?

Lada eksosanlegg? 2cv forgasser med mergasquirt?

Må ikkje ha sånne biler dersom en ikkje har vett eller råd til det. Derfor jeg har seat ibiza for tiden, men jeg får kanskje følge trenden og nedgradere denn litt også, jeg tror jeg vil gå for å spe ut bensinen med 50% vann for å være sikker på at det blir heilt ******.

 

:whistling: hihi enig men akkurat doch tannstang er ikke helt vekk da :closedeyes:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Siden det er et problem å montere tannstang fra dohc på Cosworth.

Er det noe spesielt med org. tannstangen som står der fra før, som gjør at dette er så tabu?? Viss man har lyst på andre egenskaper fra tannstanga så ser jeg virkelig ikke noe problem i å bytte til en annen tannstang. For Cosworth tannstanga er ikke optimal til alle bruk, det er vertfall helt sikkert.

Men så må man jo faktisk bruke bilen for å merke dette da....

Hadde det vært en degradering det var snakk om så hadde jeg skjønt problemet, men det å bytte til dohc tannstang er jo rett og slett for å få andre egenskaper, ikke dårligere egenskaper.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...