mazdacross Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 Som topic sier. Er det noe som kan gjøres billig for å få ut litt ekstra av denne? Er ca 93-94 mod. 136 hk.Må av med toppenpå denne da toppakning er gåen.
RsturboS2 Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 http://www.burtonpower.com/parts-by-category/engine-components/camshaft-parts.html Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
mazdacross Posted September 13, 2011 Author Posted September 13, 2011 Er det noe annet som kan gjøres? Er det mye å tjene på å fjerne cat?
xr4ti Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 På en orginal 2 liter er det lite man kan gjøre med den orginale motorstyringen. Noen utprøvde triks er vel som nevnt fjerning av cat, manipulering av lufttempsensoren. Bytte til 1,8 topp med 2 literkammer er vel prøvd uten at det kan dokumenters noe effektøkning. Manipulering av BTR er også mulig. BRV6racing gjorde vel en del eksprimenter ang dette for en tid tilbake. Bard har også en god prosjekttråd med en del gode tips og forklaringer.
mazdacross Posted September 13, 2011 Author Posted September 13, 2011 På en orginal 2 liter er det lite man kan gjøre med den orginale motorstyringen. Noen utprøvde triks er vel som nevnt fjerning av cat, manipulering av lufttempsensoren. Bytte til 1,8 topp med 2 literkammer er vel prøvd uten at det kan dokumenters noe effektøkning. Manipulering av BTR er også mulig. BRV6racing gjorde vel en del eksprimenter ang dette for en tid tilbake. Bard har også en god prosjekttråd med en del gode tips og forklaringer.Hvordakan jeg manipulere lufttempsensor? BTR? Hva er det? Fant ikke den tråden Bard har. Har du en link?
xr4ti Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 (edited) Du lodder inn en motstand på ledningen til innsugs-lufttempsensoren. Husker ikke hvor mange ohm den skal være på.Tråden til Bard inneholder ikke så mye trim men gode forklaringer på virkemåten til motorstyringen.BTR= bensin trykk regulator! Med økt bensintrykk og større dyser fra Nissan turbo vil den kanskje øke litt effekt på høyere turtall men usikkert om den vil gå på tomgang men den kan du jo stille opp med strammere waier.Finnes mer info på nettet, særlig i england. Finnes sikkert andre som mye mer greie på dette enn meg men finnes sikkert likesinnende bilcrossfolk som har tips. Hvis ikke, prøv deg frem, er jo det som er morro da! Edited September 13, 2011 by xr4ti
mazdacross Posted September 13, 2011 Author Posted September 13, 2011 Takk for hjelp Om det skulle være noen andre som kommer på noe annet,mottas det med takk
bard Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 Jeg har prøvd å kombinere litt forskjellige standarddeler, men jeg har ikke funnet noen snarvei til mer effekt. Det mest effektive er nok å sette motoren i en Fiesta. Det er viktig å sørge for at luftmassemåleren er i orden. Jeg har flere ganger hatt motor som stort sett virker normal, men mangler effekt. Bredbåndslambda viste at den magret ut på høyere turtall. Prøvde 3 brukte sensorer før jeg fant en bra. De Nissandysene jeg har vært borti er nesten dobbelt så store som standard, så jeg tror det er en dårlig idè sammen med original motorstyring. Hvis du skal ha ut motoren kan du vurdere svinghjul fra 1.8, det er visst merkbart lettere enn 2.0. http://www.burtonpower.com/tuning-guides/tuning-guide-pages/ford-zetec-e-tuning-guide.html Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now