Jump to content

ideer?


Guest pickup

Recommended Posts

Guest pickup

noen ideer eventuellt sider som jeg kan finne ymse ting til under min ombygging av en 85 escort cab til 89?

Link to comment
Share on other sites

Guest pickup

ja..skal bygge om bilen til en 4...men hvor mye i front må jeg da samtidig bytte? og trenger eventuelle ideer for å få noe litt utenom det vanlige uten å ødelegge for mye av den orginale stilen på bilen..

Link to comment
Share on other sites

ja..skal bygge om bilen til en 4...men hvor mye i front må jeg da samtidig bytte? og trenger eventuelle ideer for å få noe litt utenom det vanlige uten å ødelegge for mye av den orginale stilen på bilen..

 

For noen år siden så jeg en rød mk3 med mk4fangere. Synes det så litt rart ut med mk3 rillebaklys og grill. Var ihvertfall anderledes.

 

Synes du ødelegger mye av den orginalestilen med mk4mutering. Er jo ikke likt inni som eks. dashen.

Hva med å kjøre en omgang Rst1 breddere? Rst1 cab har jeg ikke sett på veien før :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest pickup

blir til å totalombygge den fra 85 til 89...utvendig og innvendig...selv baklys skal byttes...hvordan ser rst1 styling ut da?hehe

Link to comment
Share on other sites

hvordan ser rst1 styling ut da?hehe

 

Sjekk disse www.turbocharger.co.uk/rs-turbo-series1-modified.html og se nederst på siden. Cab med ulakkerte breddere www.escort-xr3i.com/styling.html

 

Blir hard jobb bytte alt. Blir vel billigere å kjøpe en mk4? Mer skjelden ett mk3 karosseri.

Link to comment
Share on other sites

Guest pickup

nja...mye mer artig å bygge noe selv da vet du...så derfor skal jeg det...har jo alt av deler...inkl elviduer og sentrallås...så kan vel kanskje få til en allright bil...

Link to comment
Share on other sites

Er klar over at en selvbygger bil er tøffere. Blir ikke akkurat som ferdigkjøpt dusinvare.

Synes selv mk3 er mer rettskåren hardcore enn en homoaero mk4. Eks Rst1 vs. Rst2. Mk4 er det flust av, mer skjeldent og ekslusivt med en mk3 (ikke LX da :roll: ) er min mening. Men det er klart en mk4 ser mer moderne ut for menigmann.

Link to comment
Share on other sites

Guest pickup

litt mer sjarm over en mk3 ja men mk4 ser endel bedre ut...og meningen er å bygge noe etter eget ønske på en måte...

Link to comment
Share on other sites

Vet om en type som bygget om en mk3 til mk4.Bilen hadde akkurat kommet fra lakker`n da jeg så den.Med felger og dekk hadde eieren brukt ca. 70.000 på ombygginga!! Riktignok noen år siden,men alikavel!! Galskap!!

1992 Ford Escort RS 2000

2003 Ford Mondeo TDCI

Link to comment
Share on other sites

Guest pickup

så mye har nå ikke jeg tenkt å bruke da...sitter med alt av deler til ombyggingen bortsett fra at jeg må kjøpe 2 nye forskjermer,grå blinkers på skjermen og må få tak i baklyktene fra den nye typen...har 2,5 delebiler..hehe..

Link to comment
Share on other sites

Guest RsTurboKim
må vel nesten få bilder etterhvert ja...sånn før,under og etter bilder liksom..hehe

Det var det jeg mente...

Legg noen ut her også da...

Link to comment
Share on other sites

Vet om en type som bygget om en mk3 til mk4.Bilen hadde akkurat kommet fra lakker`n da jeg så den.Med felger og dekk hadde eieren brukt ca. 70.000 på ombygginga!! Riktignok noen år siden,men alikavel!! Galskap!!

:shock:

 

Kan ikke ha gjort mye selv da + kjøpt ALT av deler nye hos Ford

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

skift:

forskjermer, panser, platen over panseret for å få panseret til å passe, front fanger og lykter.

 

høres ikke så mye ut..

 

men: gå og kjøp punktsveis borr for å plukke av delene fra en annen bil

 

bruk kjørner så går alt så mye lettere og PASSE fart på borret!

 

er egentlig ikke så hakkane gale jobb men det tar nå litt tid....

en helg ca..

 

pris messig er det det beste med en delebil.. rst fanger og syling kan kjøpes brukt det også

 

så alt fra 1500 til 3000 er ok (det kommer ann på om du ska ha innredningen også

 

lykke till

 

hilsen tormod

Link to comment
Share on other sites

gikk en veldig stilig mk3/mk4 xr3 i tromsø for en stund tilbake. Den hadde mk4 utseende bak. De orginale lyktene å pansret. Med rs turbo luftintak i. Hadde en uorginal frontfanger syns jeg å huske. Men annen grill en det som var på mk3. Den bilen var jæ... tøff. Har ikke sett den på lenge nå da.

Link to comment
Share on other sites

Guest pickup

har det meste av deler til ombyggingen..men mangler vel en viktig detalj...mangler en hissig motor egentlig..hehe...så blir en vanlig xr3i motor inntil videre...hvis ingen vet om en turbomotor til en grei penge da...:o)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...