Jump to content

Dagslysfunksjon på Mk2


Mk1-Sindre

Recommended Posts

Hei!

Er det noen som har en anelse om hvordan man kan få en mondeo mk2 til å ikke ha dagslysfunksjonen? Dvs, at når lysbryteren står i første hakket, så er jo normalt lysene på her i Norge, men i utlandet er alt av lys skrudd av, med unntak av når man bremser. Men slik er det jo ikke, frontlys og baklys står på.

 

En bekjent av meg har en sierra, han fant en plugg langs oversiden av motoren som han plugga ut, og vips så har han ikke lys når bryteren står i første hakket. Noen som vet noe? :)

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

da må du bygge om en go del vis du skal få til det, skjønner heller ikke poenget med det?

På Sierraen til en kompis var det bare å plugge ut en ledning ute i motorrommet langs ledningsnettet. Jeg har null planer om å kjøre i trafikken uten lys. Tråden er ikke lagd for at jeg skal få høre hvor trafikkfarlig og ulovlig dette er, jeg vil bare vite hvordan jeg får det til om noen vet det :)

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke ulovlig å ikke ha lys, men det er ulovlig å ikke kjøre med lys på. Derfor skjønte jeg ikke poenget med å lage til dette.

 

Så vidt meg bekjent gir det også 2er feil på EU kontroll om biler levert med "auto" lys ikke lengre har det. Mulig jeg tar feil.der.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke ulovlig å ikke ha lys, men det er ulovlig å ikke kjøre med lys på. Derfor skjønte jeg ikke poenget med å lage til dette.

 

Så vidt meg bekjent gir det også 2er feil på EU kontroll om biler levert med "auto" lys ikke lengre har det. Mulig jeg tar feil.der.

står ikke noe om det i kontrollveiledningen såvidt meg bekjent.

Link to comment
Share on other sites

Hvor sitter dette releet? Har bare haynes boka, forrige eier hadde ikke manualen.. Finner ikke noe i Haynes om dette releet du beskriver heller.. :P

Releet han snakker om er hoved releet for lysene dine. Med andre ord blir alt mørkt i front om du fjerner det, både nær og fjærn.

Link to comment
Share on other sites

Releet han snakker om er hoved releet for lysene dine. Med andre ord blir alt mørkt i front om du fjerner det, både nær og fjærn.

da har jeg hentet instruksjons boken og på side151 øverst står det og jeg siterer :releer -R1 GRØNN -Kjørelys (biler med venstreratt)eller dempet nærlys (biler med høyreratt)

Og kimsa ikke hopp :cool2: fra by brua

Edited by bige
Link to comment
Share on other sites

nei da <_< fjærnet det i 98 og kjørt uten det siden . sitter i sikrings boksen ved batt - reis innom ett ford veksted og de hjelper deg

Ford hjelpe meg med å fjerne hovedlysreleet? Jeg er elektriker, så koblinger klarer jeg selv, det er bare at koblingsskjemaet for slik en dagslysfunksjon ikke står i haynesboka.. :) Hvis du vet løsningen på dette med unntak av å dra innom et ford verksted, så rop ut :)

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Ford hjelpe meg med å fjerne hovedlysreleet? Jeg er elektriker, så koblinger klarer jeg selv, det er bare at koblingsskjemaet for slik en dagslysfunksjon ikke står i haynesboka.. :) Hvis du vet løsningen på dette med unntak av å dra innom et ford verksted, så rop ut :)

har rediger etter du svarte - bare og dra releet rett opp ....

Link to comment
Share on other sites

da har jeg hentet instruksjons boken og på side151 øverst står det og jeg siterer :releer -R1 GRØNN -Kjørelys (biler med venstreratt)eller dempet nærlys (biler med høyreratt)

Og kimsa ikke hopp :cool2: fra by brua

Det funka, takk for tipset! :)

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...