Jump to content
Sign in to follow this  
IceTurbo

problemer med tenning av 2.9 v6 12v

Recommended Posts

hei

 

har litt problemer med 2.9 12v motoren min, den smeller tilbake i luft filteret når e gir gass på lavt turtall, også noen ganger dauer den, nye plugger, og ledninger på den, også bruker den edel bensin.

 

takker for svar :)


Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Share this post


Link to post
Share on other sites

om det har noe og si så har bilen du har kjøpt stått i ro i sånn ca "40" år og nesten aldri vært fyra.


1988 Ford Sierra Cosworth
1991 BMW M5
2001 BMW 330i

Share this post


Link to post
Share on other sites

om det har noe og si så har bilen du har kjøpt stått i ro i sånn ca "40" år og nesten aldri vært fyra.

kansje :P


Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Share this post


Link to post
Share on other sites

hei

 

har litt problemer med 2.9 12v motoren min, den smeller tilbake i luft filteret når e gir gass på lavt turtall, også noen ganger dauer den, nye plugger, og ledninger på den, også bruker den edel bensin.

 

takker for svar :)

"Alle" som har hatt "merkelige" problemer med disse eldre V6 motorene og sjekket ventilløftet har sett at pga bruk av feil motorolje så er kammen utslitt. Jeg foreslår derfor alltid at man begynner med å sjekke dette og evt følger opp med en kompresjonstest.


Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Alle" som har hatt "merkelige" problemer med disse eldre V6 motorene og sjekket ventilløftet har sett at pga bruk av feil motorolje så er kammen utslitt. Jeg foreslår derfor alltid at man begynner med å sjekke dette og evt følger opp med en kompresjonstest.

Virker ikke som det er det som er problemet (men skal ikke være sikker :P), men det er for tynn olje på den for den begynner å tikke med en gang den blir litt straffa, kjøpt 4takter mc olje som du foreslo + org ford filter.

 

Tror e har funnet ut problemet, tenningen står på veldig mye fortenning, men når e skrur den ned dauer den bare, så når e dro ut tps'en så var det ingen forandring i motoren, så bytta e den med en e hadde til dohc, og fikk stilt ned tenningen sveiv den fint på tomgang, men e fikk ikke opp turtallet, men det viste seg att dohc tps skal vri seg motsatt vei enn den til 2.9, så det var vel derfor. fant en til tps ligaenes men har ikke fått prøvd den ennå. det er 12grader fortenning org 2.9 skal ha? hvilken av merkene på hjulet er ca 12grader?? hvis noen vet? :)


Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Share this post


Link to post
Share on other sites

om din tps ikke passer har jeg en kan ta den med neste gang jeg skal til lillesand

:D


Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...