87RS Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Vi skrur på en vingebil med merkelig problem.. Når vanntemp-sensor bakkant motor (2-polet) er koblet inn så går bare pumpe for og lage trykk.. Når vi kobler fra...så går den når vi kinner på starter,n også...men da er den sykt lei og starte.. Noen gurur her som har noen ide? Takker for svar.. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 (edited) Sensoren er ingen av/på sensor. Ecu skjønner alle verdier som kommer fra denne unntatt helt åpen eller helt stengt. Når du napper av kontakta er den åpen og utenfor skalaen. Kortslutter du den er det samme sak. I mellom disse to endene ligger "alt". I en liten del av skalaen her ligger de verdiene ecu burde ha. Men ecu skjønner ikke at noe er feil om du er way of skalaen ene eller andre veien. Den bare legger på og legger på med bensin ene veien og strøyper og strøper andre veien.Når du starter den uten den føleren går den på SUPER-choke.Prøv med en ny om kaldstarten ikke er som den skal. Edit: Prøvde å legge inn en tabell, uten hell. Men sensoren skal ha 3750 Ohm = 3,75Kohm ved 20 gr. Edited October 25, 2011 by a.nilsen '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Her er en grei side for enkel måling og feilsøking http://www.cannell.co.uk/Ford_Workshop_Manuals/Sierra%20Saphire%20RS%20Cosworth%20Technical%20Diagnosis%20Info.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
87RS Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 A.nilsen vet alt det der ang sensorn... Men det rare er at pumpa går KUN UTEN SENSOR TILKOBLET FØLER. Noen grunn til det? Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Å... Han starter ikke å gå med føler innkoblet?Ville uansett prøvd med en ny/annen sensor for å se.Har ikke opplevd det du beskriver nå før... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now