Jump to content

Kuhmo sommerdekk


Kjellsen 2.0L

Recommended Posts

Hei. Jeg lurer på om noen har prøvd denne dekk typen som jeg legger link til.

 

Glatt i regnføre? Hard gummi? rask vannplaning? god kontakt med asfalten?

 

http://www.nordendekk.no/Sommerdekk_15_tum_Kumho/products/252041/KU31_205-50R15_86W.html

 

takker for seriøse svar.

 

Mvh

Kjellsen

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

Har lest en del tester og private erfaringer på div. sider på nettet , og de ser ut til å være positive.

Skal kjøpe slike selv til våren.

 

Sjekket ut dette selv nå og de ser ut til å være bra :) Så kommer nok til å satse på de selv.

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

ser den.

kan desverre ikke huske hva mer enn kuhmo dem het..

men siden prisen ikke er så gale, og flere han positiv erfaring med dem, så hadde eg nok gitt dem en sjangse.

akkurat som nankang ns2, dem har jeg på mondeoen, og skal fortsette å kjøre på dem.

Link to comment
Share on other sites

ser den.

kan desverre ikke huske hva mer enn kuhmo dem het..

men siden prisen ikke er så gale, og flere han positiv erfaring med dem, så hadde eg nok gitt dem en sjangse.

akkurat som nankang ns2, dem har jeg på mondeoen, og skal fortsette å kjøre på dem.

 

Gi dem nå en sjangse!! hehe :P Dekka blir hele tiden utviklet, så verdt ett forsøk.

nankang ns2 ja? hmm.. skal sjekke disse ut :)

 

er veldig fornøyd med kuhmo dekk. seigliva er dem oxo

 

Det er good! :) Hvordan er de i høy fart og svingete veier? seigliva?:P hehe

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

høy fart ? tja, godt nok. vil jeg påstå, går fint med litt aktiv kjøring på svingete veier :)

seigliva :P ja tåler herjing å spinning en go del er min oppfatning :) brukte 2 sessonger på å slite ut mine dekk ihvertfall, å d er over all forventning

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

høy fart ? tja, godt nok. vil jeg påstå, går fint med litt aktiv kjøring på svingete veier :)

seigliva :P ja tåler herjing å spinning en go del er min oppfatning :) brukte 2 sessonger på å slite ut mine dekk ihvertfall, å d er over all forventning

 

Det er jo bra :) Kjører ikke akkurat gris på veien, men litt fart i svingene er jo alltid morro :)

 

aaaha! jøsses! Ble overrasket nå over levetiden av litt hardbruk. Ja, men dette er bare gode nyheter :) Så satser på disse neste år viss kronene kan.

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

Har brukt den typen du har link til i 215/40/17 på min Sierra denne sessongen.

Er veldig fornøyd, har holdt utrulig bra i forhold til feks Godyear eagle F dekka jeg kjørte på i fjor, der måtta jeg bytte ut bak dekka mittveis i sessongen.

Fungerer fint til bane kjøring og drenerer bort vannet bra, ikke no vannplaning i år =)

Link to comment
Share on other sites

Har kjørt med Kumho ECSTA SPT KU31, et kjempedekk i forhold til pris.

 

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=56740955.129.4661&typ=R-116624&ranzahl=4&Breite=215&Quer=40&Felge=16&Speed=T&weiter=15&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=129&sowigan=So

 

Å jeg har virkelig fått testa dem på vøtt føre som du ser på bildene :lol:

 

1217884080_fmcn_vaaler_055.jpg

1217884081_fmcn_vaaler_059.jpg

IMG_2223copy.jpg

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Har brukt den typen du har link til i 215/40/17 på min Sierra denne sessongen.

Er veldig fornøyd, har holdt utrulig bra i forhold til feks Godyear eagle F dekka jeg kjørte på i fjor, der måtta jeg bytte ut bak dekka mittveis i sessongen.

Fungerer fint til bane kjøring og drenerer bort vannet bra, ikke no vannplaning i år =)

 

 

Enda fler positive meninger om dekket :) Mulig Goodyear var litt litt hardere i gummi typen. Slites ut fortere da.

 

Jeg har Aurora nå på cossie sedan hjul. Helt vanvittig å kjøre med på vått. Skulle tro det var 2-300 hk der, men det er rundt 100 :P

 

Har kjørt med Kumho ECSTA SPT KU31, et kjempedekk i forhold til pris.

 

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=56740955.129.4661&typ=R-116624&ranzahl=4&Breite=215&Quer=40&Felge=16&Speed=T&weiter=15&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=129&sowigan=So

 

Å jeg har virkelig fått testa dem på vøtt føre som du ser på bildene :lol:

 

wow! Det var jo enda bedre pris enn på nordendekk. Takk for tips!:)

 

haha! Ja ser du tester ut dekk og bil ganske godt. Men så har du jo kanskje litt flere løver i motorn enn meg. Fin bil forresten :)

Edited by speedangel

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

nankang er det samme som ling long ved kreativ kjøring i varme sommer måneder så sprikker gummien i fra side veggen på dekket å du ser stål korder når du vipper vitt på gummien i sprikkene. har skjedd med to sett med nankang fikk nye hver gang på reklamasjon men dei nye eg fikk var ikkje hakke bedre dette var 225/35-19.

 

dekk eg kan anbefale viss du skal ha levetid og dekk som fungerer på våt og tørr vei er michelin sp2 den fikk eg 20 000 km utav på 225/35-19

 

skal sies dette er ein audi a4 quattro å dem veger jo noe mer enn en ford men hvor mye det har og si aner eg ikkje ;-)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...