Jump to content

Dimmensjon på lager MT75


vestan

Recommended Posts

Virker som om dette er et problem.. Har selv hatt to kasser med denne lyden. Det er stille på 4.gir eller?

På dohc 4x4'n låt det slik et par år før jeg byttet kasse ifm et motorbytte. Selve girkassen var like god, og denne har jeg liggende fremdeles da jeg har tenkt å overhale den og ha den i reserve.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Kansje noen har nummeret på lageret som sitter inni der? Evt nr på tilsvarende SKF lager.

 

Hva slags type lager er det grandisjon? Konisk med ruller?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Virker som om dette er et problem.. Har selv hatt to kasser med denne lyden. Det er stille på 4.gir eller?

På dohc 4x4'n låt det slik et par år før jeg byttet kasse ifm et motorbytte. Selve girkassen var like god, og denne har jeg liggende fremdeles da jeg har tenkt å overhale den og ha den i reserve.

da slenger jeg bare inn igjen hele greia nå å kjører vinteren med denne.. eller evt. til den ryker:P

Link to comment
Share on other sites

Kansje noen har nummeret på lageret som sitter inni der? Evt nr på tilsvarende SKF lager.

 

Hva slags type lager er det grandisjon? Konisk med ruller?

 

Ikke konisk, men med ruller. Kjøper man lageret hos Ford får man SKF lager (det samme fra Burton).

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Hva er prisene på ford kontra Industrisenteret, momentum etc?

 

I løpet av den perioden jeg kjørte mazda 323GTR så ble det også tid til girkasseoverhalinger. Jeg fant kjapt ut at det fort var ca 500-1000kr å spare på hvert lager ved å kjøpe dem på momentum i Oslo i forhold til hos mazdaforhandleren. Mazda brukte riktignok ikke fag/SKF lagere, men en bekjent hos momentum klarte å finne nesten alle lagerene i hele girkassenkassen i deres sortimang.(fag/skf) Samme greia med simringene.

Jeg sparte ganske mange tusenlapper på det allefall.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hei!

Jeg kjøpte alle lagrene og tetnings ringene av autogearshop på ebay.. Det blei ikke dyrt ble vel 1500kr til sammen.

Viss du har tid å vente til helgen så kan jeg finne alle lagrene og sende nr til deg.

Men er ikke helt sikker på hvor dem skal sitte før eg har demontert kassa jeg har liggende.

Edited by toomany cossie

04 ford f150svt lightning

88 sierra cosworth orginal

88 sierra cosworth leke/bruksbil

92 sierra cosworth orginal 4x4 rally bil

78 capri cosworth prosjekt

76 3,0 capri zakspeed bredda, snart cosworth smitta:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...