Jump to content

Instrument


Sierrakaren

Recommended Posts

Halao, på min 86 modell ohc.

 

Lurte på om lyset til reservetanken skal slå seg på når tenninga blir sett på, eller om det er berre når den er tom?

 

Og mannen med sikkerhetsbeltet skal den lyse når man setter på tenninga ?

 

Tenkte da va beire og spørre før man begynner og skru og finner ut at det ikkje er lys i dei ;)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Da jeg var liten hadde fattern en 86 OHC, og der lyste i hvertfall aldri mannen med setebeltet. :P Og finnes det et reservetankslys?

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

Da jeg var liten hadde fattern en 86 OHC, og der lyste i hvertfall aldri mannen med setebeltet. :P Og finnes det et reservetankslys?

 

 

Okey :P kanskje pæra som er goddan då? Har ikkje peiling har aldrig sett den lyse :P og dei andre sierraene eg har kjørt har vore full tankings på :D so har rett og slett ikkje peiling...

 

Er forresten UTEN turtallmåler...

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Om du har en GL eller GHIA så skal det lyse i alle kontrollampene rett etter start/tenning på for å vise at det fungerer, for så å slukke om allt er normalt. Er nivået lite så fortsetter det å lyse, og om det blinker ei stund er det noe feil, enten med giver, eller brudd en plass.

I min 84 mod GL fungerer bensinlampa helt utmerket :)

På vanlig L er sikkerhetsbeltelys styrt av et tidsrele, som sender strøm til lyset i ca 30 sek etter tenninga er kommet på. Om man tar vekk rele eller pære blir det selvsagt ikke lys.

På GL og GHIA er jeg usikker på om det er slikt rele, eller om det er koblet til samme modulen som reservetank, oljenivå, kjølevæskenivå, og spylevæskenivå.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Om du har en GL eller GHIA så skal det lyse i alle kontrollampene rett etter start/tenning på for å vise at det fungerer, for så å slukke om allt er normalt. Er nivået lite så fortsetter det å lyse, og om det blinker ei stund er det noe feil, enten med giver, eller brudd en plass.

I min 84 mod GL fungerer bensinlampa helt utmerket :)

På vanlig L er sikkerhetsbeltelys styrt av et tidsrele, som sender strøm til lyset i ca 30 sek etter tenninga er kommet på. Om man tar vekk rele eller pære blir det selvsagt ikke lys.

På GL og GHIA er jeg usikker på om det er slikt rele, eller om det er koblet til samme modulen som reservetank, oljenivå, kjølevæskenivå, og spylevæskenivå.

 

 

Takker for svar :) då er det berre og drage ut og skifte pære då ;)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Men om det ligger feil i modulen som styrer lysene kan du slite litt :P Nesten 30 år gammel elektronikk, som er sjelden, og vanskelig å oppdrive brukbart koblingskjema på :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Men om det ligger feil i modulen som styrer lysene kan du slite litt :P Nesten 30 år gammel elektronikk, som er sjelden, og vanskelig å oppdrive brukbart koblingskjema på :P

 

 

Kjenner ein som har mykje ståande ;) Har eit koblingsjema på alt av elektronikk men instrumentpanelet va da ein stor kaffiflekk på so veit ikkje om det er pærer i den eingong :P kan kopiere og legge inn koblingssjemaet vist noken ønsker?

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Strider litt imot åndverksloven og forumsreglene desverre. Men jeg tar gjerne imot en kopi på PM :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Strider litt imot åndverksloven og forumsreglene desverre. Men jeg tar gjerne imot en kopi på PM :P

 

 

Å? er ikkje det fleire skjema som ligger klistra her inne då? Skal sjå om får tak i ei kopimaskin eg ;)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...