Jump to content

Batteriet lader ut, FILM


griped

Recommended Posts

Hei, jeg sliter litt med at batteriet på sierran min lader ut. Jeg har funnet ut at den ledningen som går fra pluss polen på batteriet til tenningslåsen og sikring nr.9 går delevis til jord.

 

Hvis jeg drar ut sikring 9 og kontakten inn på tenningslåsen så måler jeg 625ohm til jord. Er dette normalt?

 

Jeg legger med koblingsskjema der jeg har markert ledningene som lekker til jord. Den er markert med rød og jeg har satt en strek på tvers der jeg har isolert den ifra.

 

1032995.jpeg

 

Takk for svar :)

Edited by griped
Link to comment
Share on other sites

Hvor måler du den motstanden mellom, pluss ledning på batteri og jord? Mål heller hvor mye amp den trekker, for å se hvor mye forbruk du har. Stereo og klokke er de som skal trekke litt, ellers er ettermont alarmer ofte årsak til slikt. Sigarett tenner hender også at de drar strøm selv når de ikke er i bruk

Link to comment
Share on other sites

Begynte med å ta ut batteriet og måle motstand mellom + og -. Der var det full kontakt pga. dynamoen. Koblet ifra dynamoen og prøvde igjen, fortsatt en del kontakt fra + til -. Det er jo mange ledninger som går inn på + polen til batteriet. splittet opp disse for å måle hver enkelt for å identifisere hvilken ledning som "lekker". Fant ut at det var ca 500ohm mellom + til forsterkeren og jord. Tok denne bare helt vekk. Til slutt var det denne ledningene som går til tenningslåsen hvor det var 625ohm mellom enden på denne (hvor den går på batteriet) og jord.

 

Håper det var til hjelp

Link to comment
Share on other sites

Man måler ikke motstand, når man søker etter strømforbruk. Kopl i serie og mål amp, evt bruk en prøvelampe, mellom pluss på batteri og pluss kabel og se hvor sterkt det lyser. Så tar du ut en og en sikring, for å finne kretsen du har forbruk i.

Link to comment
Share on other sites

Den blinker x-antall ganger før den stopper. Er det kanskje noe med at hjernen finner på dette pga den har blitt resatt og starter opp på nytt? Problemet med bilen var hvertfall at dynamoen ikke ladet. Så nå fungerer den mye bedre og sviver finere også :D Regner med det bare skal være sånn på den ledningen jeg :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...