Jump to content

xr4i hjelp


leif

Recommended Posts

Holder på litt med å lage en oversikt over så mange som mulig av de Sierra xr4i og xr4ti (83-84) som blir bevart i Norden.(skandinavisktalende)

Det har hvert flott med bilde ,r og bokstavene i reg numret av flest mulig , gjerne også med de siste siffrene i chassisnumret som hviser når den ble ble produset. Siden får navnet : xr4i.net som jeg håper blir nyttig for alle som er eiere av disse bilene for treff og samlinger og bra linker som er for disse bilene :smartass:

Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut det. men sikkert noen som er redd for info med skilt nr skal vise hvor bila står og hvem som har dem.Men disse bila er nok ikke så populære å stjele som cosworthen tror jeg.;)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Jo det er klart at det er best å ikke oppgi hvor bilene er , Bokstavene i skiltet(ikke nummeret) der er det intresant å se hvor den er førstegangs registrert samt i chassinumeret der det står hvilken årsmodell og prod måned den har ,antar at ca 1/2 parten er vetteraner 1 Jannuar 20013 Da det ikke er avgjørende når den er første gangs registrert etter forskriftene (de fleste vet nok det). Jeg ønsker gjerne bilde av bilene også uten at noen flere opplysninger enn det eier ønsker å¨oppgi og så lenge adresser og e-adresser ikke oppgis uten at det er ønsket så går nok det bra , håper noen danner en klubb for disse bilene snart, jeg blir helt klart med der og skal på Ford Trøndelag sitt treff i sommer med en og håper det dukker opp flere der selv om det da er igjenn ett halvt å før de er vetteran. :D

Link to comment
Share on other sites

En klubb med for Xr4i blir det nok laber aktivitet på. Er vel drøyt 10-15 stk her på forumet som har?

 

En gruppe på facebook er vel kanskje et bedere sted å starte? Skulle gjerne ha gjort det selv, men er helt elendig på sånt:P

1999 Mondeo 1.8
1984 Sierra xr4i
1978 Capri 2.0 S

1972 Pontiac Firebird 

Link to comment
Share on other sites

En klubb med for Xr4i blir det nok laber aktivitet på. Er vel drøyt 10-15 stk her på forumet som har?

 

En gruppe på facebook er vel kanskje et bedere sted å starte? Skulle gjerne ha gjort det selv, men er helt elendig på sånt:P

 

 

Det er ei Engelskt talende Xr4i side på Facebook med en del skandinavisktalende medlemmer ,men det virker som svært få av dem er eiere av noen sierra xr4i 83-84 (M1) noen egen klubb er vel kanskje ikke så aktuelt , Ford club siden her dekker jo det meste ,men jeg lurer fælt hvor mange xr4i som eksisterer i Norge ,og etter å ha lest innleggene her ser det ut til at det er flere som skriver om de samme bilene som ikke er flere som bare har skifttet eiere , Facebook med farmer er vel mere en side for traktorer. ^_^

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Heisann, har en 1984 modell xr4i, som antakelig er kjøpt

ny oppe i toten/vinstraområdet. HS54710 er regnr, har

tidligere tilhørt rolf klypen på vinstra ifra 85-87.

Kjøpte bilen i 99 fra en kar fra otta.

Har montert en oppborra 2.8 med efi og turbo t35

og intercooler i bilen.

Peri.

Link to comment
Share on other sites

Heisann, har en 1984 modell xr4i, som antakelig er kjøpt

ny oppe i toten/vinstraområdet. HS54710 er regnr, har

tidligere tilhørt rolf klypen på vinstra ifra 85-87.

Kjøpte bilen i 99 fra en kar fra otta.

Har montert en oppborra 2.8 med efi og turbo t35

og intercooler i bilen.

Peri.

Rart med det, men uansett å mye jeg leiter så finner jeg ikke ett eneste bilde av bilen og prosjektet noe sted..... Hvor er prosjekttråden?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Rart med det, men uansett å mye jeg leiter så finner jeg ikke ett eneste bilde av bilen og prosjektet noe sted..... Hvor er prosjekttråden?

 

 

hehe eg har bilde på tlfen min :whistling: ser ut til å bli ein bra bil.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...