Jump to content

Bedliner


Peder`n

Recommended Posts

Sitter å flørter med tanken på å sprøyte støtfangere med Bedliner....

 

Bedliner er jo opprinnelig ment som ekstra beskyttelse for planet på pickup og lastebil, og etter det jeg har sett, fungerer veldig bra. En pickup som foreksempel blir lastet med grus, får en sillion med små riper og mange små bulker av dette, men med et lag med bedliner, er det ikke noe skader...bare å spyle av møkka, og så er den så fin som ny...

 

Jeg har også sett på Mythbusters når dem testet Bedliner på forskjellige måter, og til sitt bruk, funket det merkverdig bra...(ikke som armering av klær for å hindre bundebitt :rolleyes: )

 

Jeg vurderer å spraye et lag med dette på støtfangern på sierran.

Kjøpte en glassfiberfanger fra England, som var serdeles tynn...

Etter pussing/sliping og tillpassing, er den IKKE noe tykkere...og heller IKKE noe sterkere....tror den ville sprukket kjapt bare av en snøball...

Den vil jo ikke få den høyglansen som en original fanger har, men slik som den hjemmelakkerte bilen min ser ut, har det ikke noe å si...

 

Noen som har vært inne på tanken?....

Noen som har noen ideer?

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Det bygger ja....men jeg tror ikke det har så mye å si....bare å justere etter....

Tenkte å ha innvendig også ja...kanskje den overlever vinteren...he he

 

Kan jo begrense lagene litt da...hvertfall oppå fanger`n...der den møter grillen og skjermen...også inn mot hjulet...så det ikke blir en stor kant der...fra skjerm og ned mot fanger`n

 

En annen ting som kanskje kan bli et problem er vekt...aner ikke hvor mye dette veier....men det kan hende at det veier såpass at det vil lage krøll for festene til fangern...må kanskje lage noen flere....tenke tenke...

 

Peder

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

Dette er vel snakk om polyuretan? Altså samme greiene man bruker i oppgraderte foringer.

Virker interesangt dette :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Så lenge dette blir lagt på et så rent karosseri som mulig, så duger det nok bra til understellsbehandling...

 

Datablad

 

Ser at strekkfasthet er bl.a målt ved drøye 3 mm tykkelse....trenger ikke legge på en cm altså...

 

Og med tanke på vekt...er det noen mattegenier her inne?...produktet på databladet veier ca en kilo pr. kvadrat-desimeter...

(noe lignende vann?)

Hvor mange kvadratmeter er det på en fanger ca?...sett bort ifra om man skal legge på både innside og utside...(bare å gange med to til slutt...)

Kan det være 2 kvadratmeter ca? 3mm ganget med 2 kvm...og der stoppet det for meg...he he

 

Peder

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...