Jump to content

*PROBLEM LØST* 2.0 TDCI vibrasjoner/ulyd rundt 2000RPM


pow

Recommended Posts

Jeg slo til og handlet for ikke lenge siden en MK3 115hk 2.0 TDCI. De siste dagene har jeg lagt merke til en ulyd omtrent rundt 2000RPM. Må nesten beskrive den som om noe i motorrommet vibrerer og kommer i resonans omtrent på det turtallet. Den kommer uavhengig av gir men kun ved akselerasjon/decelerasjon på det turtallet. lyden kommer ikke ved rusing av motoren og det virker som om den blir sterkere jo kraftigere man akselererer. Har noen peiling på hva dette kan være? Bare meg som er "følsom" for diesel/turbolyder eller?

Edited by pow
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 2004 mod 2.0 tdci 115 hk. Jeg måtte bytte svinghjulsdemper på min. Flere av kollegaene mine har S-Max`er, de har også måtte bytte svinghjul/-demper, så det virker som det er et problem Ford har hatt med noen årganger. Jeg fikk alt på garantien, foretok en NAF-garanti utløpstest først, så jeg hadde dokumentasjon på det. I tillegg byttet de clutchen min uten noen ekstra kostnad for meg :D

Link to comment
Share on other sites

grcossie@ har du ford`s delenr på denne svingningsdemperen?

nesten så det frister å bytte det på min 2,2tdci..

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Problemet er nå løst! Jeg søkte på andre forum og fant denne tråden som gjorde at jeg sjekket opp dette på oljeskiftet jeg tok for noen dager siden:

http://www.talkford.com/topic/72189-vibration-fix-picture-inc-moderate-acceleration-1500-2000-rpm/

Ifølge dennne tråden har Ford en Service Bulletin på dette og tilbyr visstnok en modifisert brakett som fikser problemet, men litt skumgummi fikser det også ;) Jeg kan fornøyd si at med litt skumgummi stappet inn mellom braketten og tverrbjelken så er min bil uten ulyder! Denne slangebraketten ligger på førersiden, på tverrbjelken rett under plastdekselet som dekker under radiatoren. (jeg tror bildet er speilvendt i forhold til hva som var på min)

Edited by pow
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...