Guest SierraXenon Posted April 23, 2005 Posted April 23, 2005 Hei. Nå er jeg lei av å den j... 4trinnskassa som sitter i min sierra 2.0. Har en IS delebil på hånden. Den har jo 5trinnskasse, er d bolt-on? Enkel forklaring åssn man går fram for å skifte kasse? Er d eventuelt andre ting jeg burde ta fra is`en til min.. Mvh adrian Svært takknemelig for alle svar
D.Toft Posted April 23, 2005 Posted April 23, 2005 bolt on, skru ut alle boltene rundt blokken. ned med mellomaksling, trekk ut kassen, inn med 5trinns.. egentlig ganske enkelt, men trangt og tungt..ta interiør og kansje bremser, om du ikke har ventilerte.. og andre ting som er hele og "kjekt å ha"
Guest SierraXenon Posted April 23, 2005 Posted April 23, 2005 Takk. skal begynne imorgen kan jo legge ut noen bilder da
D.Toft Posted April 23, 2005 Posted April 23, 2005 bare hyggelig. ta bilder du, da gjør du det lettere når en annen trenger råd til det samme
morty999 Posted April 23, 2005 Posted April 23, 2005 husk å ta med clutch vieren.. da den ikke er lik..
Guest fåården Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 merk av hvor mellomakselen sto på klokka da...
D.Toft Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 merk av hvor mellomakselen sto på klokka da...<{POST_SNAPBACK}> koffor?? har hatt nede den mangen ganger på andre biler, og ikke merket av..
Guest fåården Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 KAN bli kast i den viss den kommer på "feil"
RsMuffe Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 du bør bytte diff`n oxo. pga. annen utveksling. med 5 trins kasse på en sierra med 4 trins org. vil gå i ca. 200 km i 4.gir. og femte får du aldri brukt for... blir mere riktig med is-diff`n
Guest Tracid Posted April 25, 2005 Posted April 25, 2005 Vil det si at hvis man setter 5trinns på en diff det sitti 4trinn, så får man også tregere ax hvis man ikke bytter diffen også? Eller tenker jeg helt feil vei nå?
RsMuffe Posted April 25, 2005 Posted April 25, 2005 Vil det si at hvis man setter 5trinns på en diff det sitti 4trinn, så får man også tregere ax hvis man ikke bytter diffen også? Eller tenker jeg helt feil vei nå?<{POST_SNAPBACK}> du får tregere aks og lange gir.
RSHansen Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 5 trinnskassa til 2,0 OHC har akkurat samme utvekslingene som 4 trinnskassa. Aksen vil bli den samme om du ikke bytter diffen. (muligens billigere i drift også) - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
RSHansen Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 Du kan fint bruke kabelen i fra 4 trinnskassa såfremt det er en 2,0. Kom i forskjellige lengder pga aircondition. - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
Guest Mr.Escort Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 KAN bli kast i den viss den kommer på "feil"<{POST_SNAPBACK}> har jeg ALDRI vært borti....har heller ikke hørt om det før:P
Guest fåården Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 som sagt KAN... jeg har lært d av erfarne mekanikere ihvertfall
RsMuffe Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 5 trinnskassa til 2,0 OHC har akkurat samme utvekslingene som 4 trinnskassa. Aksen vil bli den samme om du ikke bytter diffen. (muligens billigere i drift også) <{POST_SNAPBACK}> javel... etter mine egne erfaringer så gjorde sierran med 4 trins(org.) maks 180 km i topp fart 4.giret.. og ved å KUN bytte til 5 trins kasse så gjorde vogna 210 i 4.giret og femte fikk jeg aldri grunn brukt for. ved å bytte diff`n oxo så gjorde den kun 190 km i 4.giret. men jeg aner ikke hva utvekslingen er på bakakselen pga. metall "lappen" er rustet bort hva er dem forskjellige utvekslingen på bakakseler til? med 4 trinns og 5 trinns med ohc? og fra 5 trins med dohc motor?
RSHansen Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 Skifta du drevet til speedometret da du bytta kasse?? Drevet på Sierra med 5 trinnskasse er beregnet på 3.92:1 mens drevet i 4 trinnskassa enten er 3.64:1 eller 3.38:1. Derfor fikk du "høyere" toppfart i 4 gir. - 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V
Guest zr50sl Posted May 26, 2005 Posted May 26, 2005 greide ikke meir enn 180 på min 89 100hk sierra i 4 gir,da va d ikke meir moment å bruk,å da trudde æ at d ikke va no meir å hent på kjerra,men førr skøy skyld gira æ t 5 å vart temmelig stor i øyan da nåla krøyp opp rett i underkant av 200... bi vel ca 195,har et veldi rett speedometer da,målt etter GPS i 190 etter metret viste GPS'n 187 så kan ikke klag da... å i 70 km viste GPS'n 69 km...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now