Jump to content

Borg Warner s256


Torgeir B

Recommended Posts

Ser att borg warner s256 er mye bruk i statene, alt fra Honda sine b16-b18 motorer til Lancer evolution.

 

Kan denne vere noe bra alternativ til den gamle Turbonetics E50 eller Garrett T34/35 ?

http://www.full-race.com/store/turbos/borgwarner-airwerks/borgwarner-s200-turbo.html

 

Prisen er ikke så vanvittig heller :)

Jeg mener at BW turboene er slik at det blir fornærmende å sammenligne dem med E50 og T34.

Denne 580 hk turboen som du linker til er imidlertid i største laget for folk flest med 2,0 L bensinmotor da den LETT lader 3,0 BAR og 3,5 BAR uten noen problemer.

 

Det er EFR som gjelder, men det finnes også mindre, rimeligere og mer tradisjonelle alternativ som denne: http://www.full-race.com/store/turbos/borgwarner-airwerks/borgwarner-s200sx-7670-turbo.html

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

MAD har hatt veldig gode resultater med s200 mener jeg det var. Bedre enn tilsvarende Garrett kulelagerturbo..

Det er BW200SX7670 som knuser GTX3071R. Bremsepapirene ligger nede på siden i linken.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det er BW200SX7670 som knuser GTX3071R. Bremsepapirene ligger nede på siden i linken.

 

Du har selvfølgelig helt rett, jeg gikk etter min dårlige hukommelse :)

 

Ser ut for et bra alternativ egentlig, billig og. Men leveres da kun som twinscroll..

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Ja og legg gjerne merke hvor åndsvakt elendig GT3076R presterer. Selv med stort turbinhhus kommer dette skrotet til kort. Direkte patetisk, men ikke uventet eller overraskende for de innvidde.

En sammenligning med GTX3071R med A/R0.82 turbinhus kunne imidlertid vært interessant.

 

Ser ut for et bra alternativ egentlig, billig og. Men leveres da kun som twinscroll..

Da må oppsettet bli tradisjonelt med lavkomp., milde kammer, 2wd eksosmanifold, tilpasset øvre del, høyt ladetrykk og seriøs ladetrykkontroll. ;)

alternativt dyrt og skikkelig grenrør, høyere komp. og værre kammer.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ja og legg gjerne merke hvor åndsvakt elendig GT3076R presterer. Selv med stort turbinhhus kommer dette skrotet til kort. Direkte patetisk, men ikke uventet eller overraskende for de innvidde.

En sammenligning med GTX3071R med A/R0.82 turbinhus kunne imidlertid vært interessant.

 

 

Da må oppsettet bli tradisjonelt med lavkomp., milde kammer, 2wd eksosmanifold, tilpasset øvre del, høyt ladetrykk og seriøs ladetrykkontroll. ;)

alternativt dyrt og skikkelig grenrør, høyere komp. og værre kammer.

 

GT3076R er vell en turbo som burde ha blitt lagt på hylla for lenge siden..

Synst BW200SX7670 virker som ett spennende valg, da med ett mild lavkomp oppsett som du foreslår :)

 

Prisen på BW200SX7670 er 6300NOK med V-band downpipe flens.

 

GTX3071R kommer på 10800NOK med valgfritt eksos hus, men da kan en igjenn velge T3 eksoshus med intern WG og beholde 4x4 manifolden.

Da sparer jo man noen kroner på å kjøpe og tilpasse 2wd manifolden til ekstern WG.

 

Er tydelig vis en del å velge i til Cosworth :)

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

GT3076R er vell en turbo som burde ha blitt lagt på hylla for lenge siden..

Synst BW200SX7670 virker som ett spennende valg, da med ett mild lavkomp oppsett som du foreslår :)

 

Prisen på BW200SX7670 er 6300NOK med V-band downpipe flens.

 

GTX3071R kommer på 10800NOK med valgfritt eksos hus, men da kan en igjenn velge T3 eksoshus med intern WG og beholde 4x4 manifolden.

Da sparer jo man noen kroner på å kjøpe og tilpasse 2wd manifolden til ekstern WG.

 

Er tydelig vis en del å velge i til Cosworth :)

Hehe, enig med du der forutsatt at vi snakker om den 6 bladete amerikanske utgaven.

 

Den virker svært lovende ja og viser imponerende spool up til tross for at den har ett tubinhjul som er midt mellom GT35 og GT37 i størrelse.

 

Vi vet at det ligger deler for mange millioner å samler støv rundtom fordi prosjektene aldri blir ferdig pga for store ambisjoner. Slik sett er "det enkle ofte det beste" og da blir det vrient å komme seg unna en GT3071R eller GTX3071R med det "nye" Cosworth A/R 0,72 turbinhuset med integrert wg og som er bolt on på originale manifolder og downpipe.

 

For de "high boost" gutta som i praksis er mer enn alminnelig ressursterke på div områder, bør BW200SX7670 være høyaktuell.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Tror det kommer til å bli mer og mer populært med disse turboene etterhvert ! Kompis skal bremse sin bil til sommeren med ny 2.5 audi femmer med BW snurre.. regner vel med å passere 700hk og 900nm på 2.5 kilo i trykk ;)

 

http://www.bullseyepower.com/home.asp Bullseye power sine med extended tip skal visst være bra !

Edited by Stianwang
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...