Jump to content

Grøftelys MK3


Stiang90

Recommended Posts

Hei, ny på forumet og nettopp kjøpt 2001 ford mondeo 5 dørs kombi, å lurer på om det er lagt opp kabler for montering av grøftelys å hvordan dette blir med lysbryteren.

Evnt noen som har erfaring med lys f.eks som http://www.scstyling.no/dimljus-ford-mondeo-0003-p-7790-c-3980.aspx

 

også lys til å bytte lyktehus foran og bak.

 

Forran: http://www.scstyling.no/ford-mondeo-stralkastare-svarta-p-8580-c-3979.aspx

 

Bak: http://www.scstyling.no/ford-mondeo-2001-black-lexus-rearlights--p-3944-c-2042.aspx

 

 

prøvde å søke det opp å lete litt, men fant ingenting.

Håper på raske svar :)

Edited by Stiang90
Link to comment
Share on other sites

Lite tips. I stede for å bruke 2.500kr på å kjøpe sorte lykter forann kan du bruke "how to" tråden som ligger klistrert på toppen i Mondeo forumet og gjøre jobben selv. Kjøper du da lakk og grunning osv på biltema har du sorte lykter i front for under 200kr.

 

Så kan du heller ta de pengene + pengene til tåkelysene og bruke de til å kjøpe frontfangeren til KNA Racing med komplette lys. Så pruter du litt da veit du, så blir han også kvitt denna fangeren sin. ;)

Link to comment
Share on other sites

Lite tips. I stede for å bruke 2.500kr på å kjøpe sorte lykter forann kan du bruke "how to" tråden som ligger klistrert på toppen i Mondeo forumet og gjøre jobben selv. Kjøper du da lakk og grunning osv på biltema har du sorte lykter i front for under 200kr.

 

Helt enig med deg der Kimsa, jobben er lett å gjøre den, men man må ha tålmodighet å være grundig. Jeg gikk lenge å kviet meg for å gjøre det selv, å begynte til og med å leite etter et eksta sett med lykter sånn i tilfelle det skulle gå helt på trynet - gikk greit og jeg brukte vel i overkant av en time på begge lyktene.

Link to comment
Share on other sites

Takk for alle svar, blir nokk bare å fikse grøftelys å har funnet det jeg trenger av lys og bryter.

 

Noen som vet om en 2din spiller som passer rett inn ? nettopp prøvd med en kenwood men må nokk kappe for å få den inn =/ har ikke lyst til å slipe å modifisere..

 

noen som har prøvd : http://www.fordeumicrosites.com/accessory/no/produkt.html?model=89032&category=89041&product=446060&productgroup=89040&sort=0

Link to comment
Share on other sites

Bilradiospesialisten trodde det skulle gå også fordi de hadde gjort det på en focus som har samme spiller, men det er fysisk umulig å få 2din spillern inn i hullet uten å kappe, går heller ikke igjennom fra baksiden, tror ikke rammen som skal låse fast spilleren i framkant passer engang. har ikke lyst på 1din spiller for jeg synes braketten er helt for ****** å se på. Så vet ikke lengere, finner ikke noen andre spillere fra ford heller i farten.

Link to comment
Share on other sites

I de første mk3 utgavene trodde jeg 2din skulle passe, mens det senere i produksjonen ble benyttet 1,5din spiller.

 

 

omvendt...

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

De finner du bak dørtrekkene.

 

Av med dekselet på innsiden av speilene. Sitter i en skrue.

 

Sitter skrue nede i dørhåndtakene på døra, under plastdekselet, så sitter det skrue innenfor dørhåndtaket, samt ett par kraftige rundet på selve døra. Så sitter det klips ellers mener jeg å huske. Fjern alle skruene. også er det bare å velge seg ett hjørne og dra det forsiktig ut så klipsene slipper. Når alt er løst løfeter/skyver du trekket opp da det i toppen sitter hektet ned i ett spor på vinduslista.

 

Bare å kjøre på. Ganske robuste klips, og dørtrekk så skal en del til for å ødelegge det. Om du har planer om å gjøre dette ute nå på vinteren tror jeg du skal kjøpe noen nye klips på forhånd. Blir ganske mye belastning på de.

 

 

Er forresten 6x8" høytalere i dørene, så du må kjøpe adapter plater til 6,5" om du ikke kjøper tilpassede 6x8. Pioneer sin blå serie funker helt ok. Så skal du ikke konkurrere tror jeg du vil bli meget fornøyd med de. 1300kr paret om jeg ikke husker feil.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Supert svar, takk :) Skal ta en titt på det. Er kresen på lyd så vet ikke om jeg får mest nytelse ut av 6.5 eller 6x8, orginalt spiller det jo overaskende bra, mangler bare litt av de dype tonene på lavt volum, samt får egentlig ikke til å spille høyt nokk.

 

Sitter å skrur i en varm garasje så er nokk ikke noe problem med klipsene :) Godt med varm garasje hvertfall!

Link to comment
Share on other sites

De blå pioneer hoytalerene spiller overraskende bra. Bassen er knall fin i de, og spiller mye kraftigere enn lang dyrere front sett i 6,5". Montere de i pappa sin mazda 6. Mazda og Ford deler hoytaler størrelse og tilkobling kontakter. Selv hadde jeg JBL compo sett i min egen til mondeo til 3.600kr. Pionerene spillet langt bedre bass, men kunne selvfølgelig ikke gjengi like god dynamikk og lydbilde oppover i registeret. Om du ikke skal ha sub ville jeg ikke vært i tvil. Gjør det enkelt. Gå For pioneer.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...