Jump to content

Nye foringer til stabstag, Powerflex eller vanlig? (91 dohc stv)


Tomzern

Recommended Posts

Hei!

 

Tenker å kjøpe nye stabstagforinger, da jeg har byttet bærearmer så alle foringer er nye bortsett fra dem som holder stabstaget.

 

Er det en merkbar oppgradering hvis jeg kjøper powerflex istedenfor nye vanlige, eller er det bare tull? :unsure:

 

Har også hørt at det er en fin oppgradering å bytte til scorpio/cosworth stabstag, stemmer det?

 

Hva er dimmen på originalt stabstag på min 91 sierra dohc stv? 24mm?

 

 

Mvh Tomzern :D

Ford Sierra 2.0 DOHC stv

Nissan 200sx S13

Link to comment
Share on other sites

bytt til poly med en gang. betydlig stivere å mye bedre holdbarhet. Det funker godt å bytte til scorpio stabstag men det er litt jobb for staget er for breit så det må spennes mye sammen for å gå inn i bærearmene. Har kjørt med det en stund på min sierra nå å den merkes det godt på.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Hvor merkbart det er å bare oppgradere stabstag foringer i chassi er langt unna hvor merkbart det vil være å oppgradere alle foringene. Særlig siden stabstag sitter rett i bærearm i lengderetning, og der har du jo montert originale, sant? ;) Men ja, tykkere stabstag er merkbart bedre.

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

jepp stemmer :) jeg anbefaler poly RACE foringene. da d virker som dem er uslitelig, å dem er stivere enn powerflex foringene.

mål tykkelsen på stabstaget ditt forran,for d kan være både 24.26 og 28 mm stag, å så ringer du kollevold rallyimport. dem ordner resten til deg. eller du kan bestille fra england. fra rallydesign.co.uk :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...