Jump to content

ABS, Antispinn, Instrumentpanel...


Dufman

Recommended Posts

Først mistet jeg abs og antispinn. Til å begynne med var det noe som kom og gikk, men nå lyser lampene hele tia. Mistenker at det kan være en føler?

Nå nylig døde hele instrumentpanelet mitt. Varsellampene på v.side lyser fortsatt, men alt annet er dødt. Kommer og går dette også, og trip-teller og km stand har øka for hver gang det kommer tilbake. Noen forslag? Hvor bør jeg begynne å lete?

Link to comment
Share on other sites

Det er lys i instrument panelet. Lampa for abs og tcs lyser også selv om alt annet er dødt.

Istad fikk jeg brått tilbake abs og tcs, men det har kommet og gått tidligere og.

Instrumentet kvikner til en gang iblandt det og, men det er ikke lenge det funker av gangen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hadde samme feilen selv med lys i varsellampe for abs og tcs. Jeg var på Ford og fikk de til å sjekke feilkode på abs-systemet, og de fant ut at det var føleren på venstre side bak som det var noe feil med. Nå har jeg byttet denne og lampene gikk av. Det du kan gjøre er å skru ut sensorene og sjekke dem for skit. De er sterkt magnetisk og suger til seg alt løst metallsmuss, og det kan kansje ha noe å si når du fjerner dette. Ved fortsatt feil, så få tak i en brukt sensor og bytt på ene siden først, og hvis det ikke er den så bytt på andre siden.

Ved fortsatt feil, kontakt Ford!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...