Jump to content

koblingskjema til instrument med turteller


Kjellsen 2.0L

Recommended Posts

Hei. Jeg har funnet og skrevet opp hvilke ledninger som skal stå hvor i kontakten til instrumentet. Leser av og til at det er personer som søker etter dette og bestemte meg for å skriver det her.

 

Sånn skal ledningene stå

1: Grå/Grønn

2: Brun/Hvit

3: Brun

4: Grønn(Må strekke grønn ledning fram til coil - og få tak i kontakt lik de andre og 1 stk hun kabelsko)

5: Brun/Gul

6: Svart/Gul

7: Blå

8: null kontakt(viss det er en brun ledning til over, sett den her)

9: Svart/Grønn

10: Svart/Hvit

11: Brun/Grønn

12: Blå/Hvit

13: Brun/svart

 

Håper det er til nytte:)

 

Kjellsen

Edited by Kjellsen 2.0L

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hey!

 

Jeg skal montere en turteller i bilen med shiftlihgt og tenkte koble den på en kabel fra dashborde! men hvem av kablene er turtelleren på?

trenger bare den ene for å kunne koble opp dette. tenkte å sleppe å trekke helt nytt .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Hei! nå skal jeg komme med ett mindre lurt spørsmål! :P har ett instrumentpanel fra en doch vil jeg gjette på! :) og har selv en 87 mod ohc med forgasser, og jeg får det ikke helt til og stemmeoverens da det nye panelet bare har 12 kontaktpunkter, det gammle har 13.... Så hvordan skal jeg da få det til og fungere overens og hva skal jeg gjøre med den som skal være nr 13? O_o har bare 11 ledninger btw! ;) men alle di fargene som er nevnt over har jeg jo så.. bare den nr 13 blir til overs når den ene skal være tom! O_o mulig jeg bare har oversett noe lurt no! :)

Mvh Tommy x)

Link to comment
Share on other sites

drev91: Rart det gamle har 13 kontaktpunkter og du har 11 ledninger. Da ville jeg heller tro du har feil instrument. Skaff deg ett instrument med 13 kontaktflater, men som sagt er det en ledning til overs. Jorda ledning som du bare setter der det er tomt.

 

D.D.Werneberg: Bare hyggelig det!

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

Ok kanskje dårlig forklart :P den nr1 var det 2 ledninger av.. altså den var kobla til 2 steder på gammle instrumentet... samme med den brune den var også kobla 2 steder! :)

 

feil og feil instrument det er da til en eller anna sierra :P så burde jo gå an og få det til og funke? :)

Link to comment
Share on other sites

Ok kanskje dårlig forklart :P den nr1 var det 2 ledninger av.. altså den var kobla til 2 steder på gammle instrumentet... samme med den brune den var også kobla 2 steder! :)

 

feil og feil instrument det er da til en eller anna sierra :P så burde jo gå an og få det til og funke? :)

 

Skjønner! Tenkte jo feil jeg, du har jo 87 modell, altså MK2. Jeg har 86 mod, MK1. Det er forskjell på ledningene. Dette kan du sjekke i Haynes tror jeg, eller så må du måle deg fram hvor de ledningene går henn.

Ford Sierra 2.0i 86 Coupe, svensk versjon

Ford sierra 2L 86 coupe = X =(

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

hei, jeg har prøvd ledningene i den rekkefølgen der, men da blir alt galt.... å kunne ha trengt turteller og at ladelampen slukka å ikke står på hele tiden og når jeg sett på lang lys kommer olje lampa på... irriterende, har tatt speedo med turteller ifra en 89 gasser og satt den i en 89 mod 2.0i'en min.. begge er ohc motor, hvor skal ledningine stå? er foresten 12 ledninger på den ingen til overs. ser det er en gammel tråd men prøver fordet.. takker for svar!

 

mvh ivan pedersen :)

Edited by pedersen91

Min link

 

sjekk :D

Link to comment
Share on other sites

Du har mk2. Rekkefølgen på ledninger som står i postn nr1 er til mk1, og er ikke i samme rekkefølge som på mk2.

På mk2 mener jeg eneste forskjellen fra instument med og uten turteller er ledningen til turteller. Den uten turteller har vel klokke orginalt? Og jeg tror den ledningen er skjøtet med en kabelsko rett bak instrumentet.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Du har mk2. Rekkefølgen på ledninger som står i postn nr1 er til mk1, og er ikke i samme rekkefølge som på mk2.

På mk2 mener jeg eneste forskjellen fra instument med og uten turteller er ledningen til turteller. Den uten turteller har vel klokke orginalt? Og jeg tror den ledningen er skjøtet med en kabelsko rett bak instrumentet.

er mk2 men ikke klokke.. er sånn gammel type instrument orginalt..

Min link

 

sjekk :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...