Jump to content

ford sierra 2.0i ohc


pedersen91

Recommended Posts

hei, har et problem med nøkking/kvæling.. døder ut nesten.. men det kommer og går og når det kommer så nøkker og skyter den litt helt til jeg botner gassen og da spenner den godt unna.. men kjører jeg pent igjenn så vil den ikke gå skikkelig. er litt irriterende...:S

 

om noen vet hva det er så rop ut! :)

 

takker for svar! :D

Edited by pedersen91

Min link

 

sjekk :D

Link to comment
Share on other sites

hei, har et problem med nøkking/kvæling.. døder ut nesten.. men det kommer og går og når det kommer så nøkker og skyter den litt helt til jeg botner gassen og da spenner den godt unna.. men kjører jeg pent igjenn så vil den ikke gå skikkelig. er litt irriterende...:S

 

om noen vet hva det er så rop ut! :)

 

takker for svar! :D

Tok av kontakten til Lamdasonden å da vart nøkkinga borte, så regner med at den er gåen, så får kjøp ny:P

Min link

 

sjekk :D

Link to comment
Share on other sites

kjøp ny fortest, da den bruker ca 1.5liter på milen uten lambda :P

eller bytt motornett og hjerne til en uten lambda.

hehe ja den bruker litt xtra no ja, bestilte ny i dag, så om et par dagen så er den hær, kjøpt org vare så dæ ikke bi noe tull ^_^

Min link

 

sjekk :D

Link to comment
Share on other sites

Nei, da er det gasseren. Tipper du har den elektronisk kontrollerte typen? Let litt på forumet så finner du mange tråder med det samme problemet :) Bla under Sierra forumet.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Nei, da er det gasseren. Tipper du har den elektronisk kontrollerte typen? Let litt på forumet så finner du mange tråder med det samme problemet :) Bla under Sierra forumet.

 

 

Er ikkje mykje elektronisk du, er ein 32/36 forgasser ifrå burton power....

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Ok, da har du jo en DGAV forgasser :) Kan være dysing som er feil f.eks. Men først, hva har du til tenning?

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Ok, da har du jo en DGAV forgasser :) Kan være dysing som er feil f.eks. Men først, hva har du til tenning?

 

Kan vere, alt av tenning er orginalt. trur ikkje det er dysene for det er kun når den er driftsvarm og bruker sjukt med bensin.... kjørte 0,74 med finkjøyring og no bruker eg 1,26 ++++

 

Kan vere, alt av tenning er orginalt. trur ikkje det er dysene for det er kun når den er driftsvarm og bruker sjukt med bensin.... kjørte 0,74 med finkjøyring og no bruker eg 1,26 ++++ Er ikkje choken for den er tatt vekk, vist eg stopper bilen og venter i 2 minutter så går den fint i ein 10-40 min før den begynner igjen.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...