Jump to content

Bensintrykk + AFR verdier ++


Laukenmk2

Recommended Posts

Hei.

Et par spørsmål...

Det gjelder en 2wd cosworth med grønndyseoppsett. For å få motoren til å gå stabilt og jevnt på tomgang, må jeg ha afr verdiene ned i mellom 11-11,5 på varm motor, justerer jeg CO skruen, så afr verdi stiger mere, begynner den og gå veldig ujevnt. Burde det ikke vært slik at den gikk jevnest og finest ved rundt 14?

 

Ved pådrag, sliter jeg med å få bensintrykk til å følge ladetrykk. Har prøvd flere forskjellige regulatorer uten forskjell, både nye og brukte. forskjellig merke. Kan jeg ha vakumlekkasje ved pådrag og turbotrykk? Ifølge BBL, magrer motoren seg ut også...ikke lett å lese av no eksakt verdier, da talla skifter i eninga. Men uten ladetrykk går den noe feit(11-12,5), og med ladetrykk, mellom 15-17

Edited by Laukenmk2
Link to comment
Share on other sites

O

Hei.

Et par spørsmål...

Det gjelder en 2wd cosworth med grønndyseoppsett. For å få motoren til å gå stabilt og jevnt på tomgang, må jeg ha afr verdiene ned i mellom 11-11,5 på varm motor, justerer jeg CO skruen, så afr verdi stiger mere, begynner den og gå veldig ujevnt. Burde det ikke vært slik at den gikk jevnest og finest ved rundt 14?

 

Ved pådrag, sliter jeg med å få bensintrykk til å følge ladetrykk. Har prøvd flere forskjellige regulatorer uten forskjell, både nye og brukte. forskjellig merke. Kan jeg ha vakumlekkasje ved pådrag og turbotrykk? Ifølge BBL, magrer motoren seg ut også...ikke lett å lese av no eksakt verdier, da talla skifter i eninga. Men uten ladetrykk går den noe feit(11-12,5), og med ladetrykk, mellom 15-17

Det kan ikke være så mange regulatorer som ikke virker vel?

Hva med bensinpumpe og filter,er det på plass?

Ikke rot deg vekk med CO skruen,det må være noe annet som er feil.

Er det riktig chip??????? :unsure:

Edited by kermit racing

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

O

Det kan ikke være så mange regulatorer som ikke virker vel?

Nei, derfor lurer jeg på hva det kan være som gjør at bensintrykket ikke følger ladetrykket. Har prøvd 2 forskjellige 044 bosch pumper, og koblet uten bensinfilter, for å teste, uten forskjell. Strøm direkte fra batteri til Pumpe, uten forskjell.

 

Hva med bensinpumpe og filter,er det på plass?

 

Ikke rot deg vekk med CO skruen,det må være noe annet som er feil.

Det er vel greit å stille tomgangen med co skruen så den går jevnt og fint?

 

Er det riktig chip??????? :unsure:

 

Den er laget av Pukkelrygg, så er riktig :)

Link to comment
Share on other sites

Da må du skjekke om det kommer nok bensin til motorrom.

Ledninger på tps står vel slik som de skal gjøre regner jeg med.........

 

Hva er symptomene hvis ledningene på Tps står feil? Jeg har byttet om på 2 av de, siden jeg har 4x4 tps, og 2wd ledningsnett. Så skal i utgangspunktet være riktig, men veit jo aldri..

Hvordan mener du jeg best mulig skal sjekke at motorrom får nok bensin ?

Link to comment
Share on other sites

Det gjelder en 2wd cosworth med grønndyseoppsett. For å få motoren til å gå stabilt og jevnt på tomgang, må jeg ha afr verdiene ned i mellom 11-11,5 på varm motor, justerer jeg CO skruen, så afr verdi stiger mere, begynner den og gå veldig ujevnt. Burde det ikke vært slik at den gikk jevnest og finest ved rundt 14?

Nå er det jo slik med Cosworth at det eneste man VET er at man VET ingenting. Det har vanligvis vært flere dusin folk og skrudd overalt fra før, men man får ta en sjangs likevel...

Dette du beskriver er indikasjoner på at du har svak gnist og utslitt tenningsanlegg.

Fete blandinger med lave AFR tenner lett og brenner raskere enn mange antar. Dette skjuler att tenningsanlegget gir dårlig gnist. Når man øker AFR og magrer blandingen, da blir den vanskeligere å antenne og ett gammelt og utslitt originalt tenningsanlegg blir avslørt.

Ved pådrag, sliter jeg med å få bensintrykk til å følge ladetrykk.Ifølge BBL, magrer motoren seg ut også...ikke lett å lese av no eksakt verdier, da talla skifter i eninga. Men uten ladetrykk går den noe feit(11-12,5), og med ladetrykk, mellom 15-17

Dette er indikasjoner på at du har for dårlig kapasitet på bensintilførselen, enten pga gammel sliten original bensinpumpe, uoriginal bensinpumpe, dårlig strømtilførsel og dårlig jording til bensinpumpen eller gammelt og tett bensinfilter.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...