Jump to content

Ford sierra problemer


driftit

Recommended Posts

kjøpt meg en 3 dørs sierra just, men den er egentlig ganske full av småfeil, for jeg vil ha den veldig fin, så jeg lurte på om noen hadde noen erfaringer med noe av det jeg har problemer med, så jeg vet hvordan jeg skal begynne, eller hva jeg må gjøre. alle tips og erfaringer er kjempefint :)

 

høyre sideskjerm har en bulk og skulle vært byttet. ser denne er punktsveist, men er den enkel å skifte?

takluka er tettet igjen. fant rusthull i taket i kassetten, kan denne greit taes ut, eller burde jeg skifte hele taket, eller stse på å klare å sveise det? noen som har gjort det før?

ingen lys i speedoet fungerer, og tankmåler og temp måler er døde. ladelampen lyser selvom den lader. speedo er HELT død, til jeg ruser bilen opp i ca 4000 rpm, så begynner ladelampa å lyse etterpå.

 

noen som har fikset, eller hatt noe av det samme selv? hadde vært genialt om noen hadde noen tips til meg, sitter inne i regnet å funderer på den :whistling:

x - Opel Omega 2.0i x 2, 2.6i og 3000

x - BMW E34 525i

Ford Sierra 2.0l combi - spiker

Ford Sierra 2.0is 3 dørs

Link to comment
Share on other sites

For å begyne med takluke. Veldig vanlig med rust på de. Skal du ha den ut uten å ta den ut i biter så er du avhenig av å få den åpnet. Alle festeskruene er skrudd fra oversiden av taklukeramma og ned i taket fra oversiden. Pluss noen skruer rundt sveiva.

Instrumentlys er sikkert pærene som er ødelagt, eller dårlig kontakt mellom pæreholder og printplate.

Tempmåler og bensinmåler kan være dårlig kontakt imellom selve instrumentet og printplata. Og da kan det hjelpe å lodde fast kontaktpunktet bak på målerene til printplata.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

så det går ann å ta den greit ut altså? :D vet du om det er greit å få tak i en ny en, eller er det enklere å fikse den som er i, snakk om 3 små til mellomstore hull..

prøvde å skifte til et annet speedometer, men da fungerte ikke turtelleren.. har tenkt på å måle om det kommer noen forskjellige strømmer opp, men har ikke fått gjort det enda, kunne ikke se noen sikring som var gåen, så det må jo være en plass strømmen forsvinner isåfall.. :ph34r:

x - Opel Omega 2.0i x 2, 2.6i og 3000

x - BMW E34 525i

Ford Sierra 2.0l combi - spiker

Ford Sierra 2.0is 3 dørs

Link to comment
Share on other sites

Om du får sveiva den åpen slik at du får ut alle skruene så er det bare å lirke ut luka ja :) Litt vanskeligere å få montert rett igjen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Instrumentet ditt mangler tydeligvis +15, altså tenningspluss, ta en kikk i koblingskjema, og finn ut hvem som skal ha konstantpluss(tips, den er mest sannsynlig svart, evt. svart med stripe), kontrollere også jordforbindelsen i samme slengen(helbrun).

Når den ikke har +12V inn på instrumentet, så vil ikke ladelampe tenne, ingen målere vil virke, og turteller burde også være død, samt andre varsellamper, Bilen vil heller ikke starte å lade helt uten videre, og når du ruser den opp så vil restmagnetismen i dynamo dra i gang ladinga, og du får pluss 12V på ladelampa, når det ikke er strøm på andre siden av pæra da vil den lyse når bilen lader.

 

Er det noe annet som går på tenninga(vifte, varmetråder, el-vinduer, blinklys, kjørelys)som ikke virker?

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

takker :D nei, alt annet fungerer fint egentlig, er bare lysene, og di to målerene som ikke virker.. også virker ikke det lyset som viser at fjernlys er på. grøftelys forran fungerer heller ikke, men det har jeg ikke sjekket opp i enda da, men. er noe rart med det elektriske der, det er helt sikkert .. <_<

 

fant også ut forrige eier har montert en bremsekloss feil vei :blink:

x - Opel Omega 2.0i x 2, 2.6i og 3000

x - BMW E34 525i

Ford Sierra 2.0l combi - spiker

Ford Sierra 2.0is 3 dørs

Link to comment
Share on other sites

ja, man kan si det bråkte endel, så reagerte jo fort på det, men det skal jo godt gjøres å sette di feil vei :lol:

 

noen her inne som leser dette som har den stanga som selen forran i 3 dørsen henger i? det er en stang der, sant? :unsure: og høyre sele bak :D

x - Opel Omega 2.0i x 2, 2.6i og 3000

x - BMW E34 525i

Ford Sierra 2.0l combi - spiker

Ford Sierra 2.0is 3 dørs

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...