Jump to content

08 Transit Connect, Den forhåpentligvis billige bruksbilen!


Logits

Recommended Posts

Heisann, Tenkte kanskje jeg skulle lage en liten tråd om den første Forden min. Ikke den mest spennende forden her inne akkurat, men det får så være =).

 

Fredag den 20 april overtok jeg en 08 modell Ford transit connect. Planen er å ha den som en billig bruksbil, og kanskje oppgradere litt småting til hverdagslig bruk. =)

Tar gjerne i mot råd og tips ang ford og connect.

53_1433197889.jpg

Resten av annonsen er her.

 

Foreløpig har jeg bare hivd inn et teppe, og et par støydempingsmatter baki. Hjalp en god del på ekkoet inni. :) Men er på jakt etter et hengerfeste da denne ikke hadde det. regner med at festeannordningen for de forskjellige årsmodellene er ganske så like?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sånn, da var man hjemme etter en langtur rundt i østfold. :)

Tok først en tur til halden hvor jeg plukket opp dette

thule.jpg.

så en liten svipptur innom svinesund, før turen gikk til Rakkestad for å hilse på Mr_scorpio. noen sedler forlot min lommebok og jeg kom hjem med dette

cn2.jpg

det kan bli bra :cool2:

cn1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Soot rutene. Jeg gjorde det i dag, ble kjempe fornøyd.

Toning av rutene er kjempedeilig, digg om sommeren, og enda bedre om vinteren. Da slipper man mye av den lave vintersola. Soting er en av planene det. Blir bare varerommet i første omgang, venter vel med frontrutene til etter Eu kontroll =)
Link to comment
Share on other sites

Toning av rutene er kjempedeilig, digg om sommeren, og enda bedre om vinteren. Da slipper man mye av den lave vintersola. Soting er en av planene det. Blir bare varerommet i første omgang, venter vel med frontrutene til etter Eu kontroll =)

Det er nok litt lurt, jeg tok minimum soting fremme og det gjorde et godt resultat, merket det godt i dag med morgensolen i panoramavinduene til connecten.

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok litt lurt, jeg tok minimum soting fremme og det gjorde et godt resultat, merket det godt i dag med morgensolen i panoramavinduene til connecten.

Har kjørt med 35% på de andre bilene mine i nærmere 7 år, og har kommet igjennom eu kontroller med dem og. Så alt går :)

Link to comment
Share on other sites

Alt går, fikke connecten godkjent med 18" hos NAF. Så alt er mulig. Hehe

 

Har du vurderT å senke din?

Egentlig ikke. Har sett du får litt senking foran, men akselflip bak blir liksom ikke aktuelt. Er litt deilig med høy bil og(tror jeg begynner å bli gammal). :P Så tror nok jeg bare kommer til å gjøre det beste ut av den slik som den er idag. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Fikk gjort ferdig hengerfeste idag da. =)

 

Ellers sitter jeg å tenker på litt annlegg til bilen. Har bestemt meg for å oppgradere høytalerne først, så tenkte jeg at jeg skulle invistere i en 2din spiller.

En med mange muligheter. må ha blåtann, gjerne dab, ellers usb og støtte for ipod, og inngang for ryggekamera. Og uten at den er for dyr. Har folk forslag?

Link to comment
Share on other sites

Fikk gjort ferdig hengerfeste idag da. =)

 

Ellers sitter jeg å tenker på litt annlegg til bilen. Har bestemt meg for å oppgradere høytalerne først, så tenkte jeg at jeg skulle invistere i en 2din spiller.

En med mange muligheter. må ha blåtann, gjerne dab, ellers usb og støtte for ipod, og inngang for ryggekamera. Og uten at den er for dyr. Har folk forslag?

Skal du ha dab som er noe tess, må du kjøpe nye spilleren til Clarion. Den koster ~10000kr, men da har man spiller til man dør.

Må gjerne tenke at alt. 1; Man kjøper en spiller nå uten dab+, og den blir ubrukelig på radio i 2017. Eller 2; Man legger litt mer i det, og har en spiller til biler går av moten.

 

Clarion NX-702E http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11261&katid=173

Ellers kan NX-502E også brukes med adapter, men akkurat hvordan den vil fungere er jeg usikker på.

Clarion NX-502E http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11259&katid=173

Adapter http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11209&katid=1205&mid=m436&vn=736

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha dab som er noe tess, må du kjøpe nye spilleren til Clarion. Den koster ~10000kr, men da har man spiller til man dør.

Må gjerne tenke at alt. 1; Man kjøper en spiller nå uten dab+, og den blir ubrukelig på radio i 2017. Eller 2; Man legger litt mer i det, og har en spiller til biler går av moten.

 

Clarion NX-702E http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11261&katid=173

Ellers kan NX-502E også brukes med adapter, men akkurat hvordan den vil fungere er jeg usikker på.

Clarion NX-502E http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11259&katid=173

Adapter http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11209&katid=1205&mid=m436&vn=736

Takk skal du ha. vi snakker i den prisklassen der ja, det var nok en litt for høy prisklasse, så tror kanskje jeg dropper DAB inntil videre. høres ikke så mye på radio gitt :P
Link to comment
Share on other sites

Takk skal du ha. vi snakker i den prisklassen der ja, det var nok en litt for høy prisklasse, så tror kanskje jeg dropper DAB inntil videre. høres ikke så mye på radio gitt :P

Eneste jeg har sett som kommer i 2DIN med dab+. Må legge ved at det er full innebygd navigasjon på dem da, det pleier å koste litt alene, men merker det er litt vanskelig å forsvare prisen på dem selv. 502E med dab-enhet blir 8500kr.. Får se hva lønnsoppgjøret bringer

Link to comment
Share on other sites

Y-design felgene er VELDIG riktig på Connecten :) Så nå syns jeg du skal få lakkert fangerne og alle lister, få satt på noen blå striper over, en dobbel endestuss og noen ekstralys :D

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Y-design felgene er VELDIG riktig på Connecten :) Så nå syns jeg du skal få lakkert fangerne og alle lister, få satt på noen blå striper over, en dobbel endestuss og noen ekstralys :D

Tøffere med diselstuss

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

Detta blir drittøft Logits! Herlig at du kjøpte Y-designfelgene! Jeg ble misunnelig nå, med mine Ocean-felger :P Soting gjør seg, jeg MÅTTE sote fordi jeg har ekstra ruter rundt hele bilen, og først sota jeg helt fram :P Men fant ut at på vinteren, med kun mulighet for å rygge på speil, så ble det et helvette å se noe bakover, og til sidene... Pluss at politiet har begynt å bli flinke til å ta 2 lapper for sota ruter foran :o Hengerfeste er jo også kjekt å ha, sku gjerne ha hatt det på min egen og :) Hadde vært kult å fått på sportsfangeren da, med spredere, men det får du jo vurdere ut ifra lommeboka :P Jeg synes det var verdt det! Kan uansett kjøpe fangeren først, og så ta lakkering og spredere etterhvert om man ikke har de store utbetalingene :)) Skal du foresten på treff om det blir noe i løpet av sommeren? Hadde vært kult å stilt opp med noen stilige transiter i tillegg til alle dissa andre gromme Forda :D

 

Detta blir drittøft Logits! Herlig at du kjøpte Y-designfelgene! Jeg ble misunnelig nå, med mine Ocean-felger! Soting gjør seg, jeg MÅTTE sote fordi jeg har ekstra ruter rundt hele bilen, og først sota jeg helt fram, men fant ut at på vinteren, med kun mulighet for å rygge på speil, så ble det et helvette å se noe bakover, og til sidene... Pluss at politiet har begynt å bli flinke til å ta 2 lapper for sota ruter foran :o Hengerfeste er jo også kjekt å ha, sku gjerne ha hatt det på min egen og! Hadde vært kult å fått på sportsfangeren da, med spredere, men det får du jo vurdere ut ifra lommeboka :P Jeg synes det var verdt det! Kan uansett kjøpe fangeren først, og så ta lakkering og spredere etterhvert om man ikke har de store utbetalingene :)) Skal du foresten på treff om det blir noe i løpet av sommeren? Hadde vært kult å stilt opp med noen stilige transiter i tillegg til alle dissa andre gromme Forda :D

Jonas Henriksen

 

- Ford Transit Connect 1,8TdCi 90hk

Link to comment
Share on other sites

Eneste jeg har sett som kommer i 2DIN med dab+. Må legge ved at det er full innebygd navigasjon på dem da, det pleier å koste litt alene, men merker det er litt vanskelig å forsvare prisen på dem selv. 502E med dab-enhet blir 8500kr.. Får se hva lønnsoppgjøret bringer

klart det er fint å flott, men da tror jeg heller at jeg kjøper en ny hovedenhet om 5 år, dersom jeg har bilen så lenge og. =)

 

Y-design felgene er VELDIG riktig på Connecten :) Så nå syns jeg du skal få lakkert fangerne og alle lister, få satt på noen blå striper over, en dobbel endestuss og noen ekstralys :D

Tror felgene blir bra ja, men tror ikke jeg går for sport looken altså. Men sportfanger, fått tåkelys og ekstralys er nok mer aktuelt.

 

Tøffere med diselstuss

Faktisk litt enig =)

 

Detta blir drittøft Logits! Herlig at du kjøpte Y-designfelgene! Jeg ble misunnelig nå, med mine Ocean-felger :P Soting gjør seg, jeg MÅTTE sote fordi jeg har ekstra ruter rundt hele bilen, og først sota jeg helt fram :P Men fant ut at på vinteren, med kun mulighet for å rygge på speil, så ble det et helvette å se noe bakover, og til sidene... Pluss at politiet har begynt å bli flinke til å ta 2 lapper for sota ruter foran :o Hengerfeste er jo også kjekt å ha, sku gjerne ha hatt det på min egen og :) Hadde vært kult å fått på sportsfangeren da, med spredere, men det får du jo vurdere ut ifra lommeboka :P Jeg synes det var verdt det! Kan uansett kjøpe fangeren først, og så ta lakkering og spredere etterhvert om man ikke har de store utbetalingene :)) Skal du foresten på treff om det blir noe i løpet av sommeren? Hadde vært kult å stilt opp med noen stilige transiter i tillegg til alle dissa andre gromme Forda :D

Hvor mørkt sota du framrutene dine da? har hatt 35% foran i "alle" år og det har gått bra gitt. Hva er det som er anbefalt Ford treff da? foreløpig ser jo min ganske kjedelig ut da =)

Link to comment
Share on other sites

526110_389788354397368_100000986207379_1116233_369316226_n.jpg538743_389788117730725_100000986207379_1116232_1063002464_n.jpg

sånn ser min ut, det er ikke så mye som skal til for at den blir utrolig, sportlig, og vekker oppsyn.

Var ikke galt det =) tror ikke jeg kommer til å gjøre så mye som deg, men tar et steg av gangen, så vet aldri :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...