Jump to content

Lufttrykk


admiralen

Recommended Posts

17" og 18" ville jeg ikke kjørt med mindre enn 3 bar i dekkene. Mindre enn det så klarer du ikke å få strekt dekket nok til å få jevn slitasje. Dette er MIN ERFARING ;)

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

3 bar ????? syke mann du emil hehe :P største problemet er camber på sierra emil :)

på 205 bør man ikke kjøre mere enn 1.9 bar faktisk.. d er min erfaring.

på vinterhjula mine som er 195 55 15 så sliter den på midten med 2bar, å d er tegn på for mye trykk

215 40 16 har jeg på isturboen min (esc cossi felger) der har jeg 2.2 bar om jeg ikke husker feil. der har jeg sett antydning til slitasje på midten

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

3 bar ????? syke mann du emil hehe :P største problemet er camber på sierra emil :)

på 205 bør man ikke kjøre mere enn 1.9 bar faktisk.. d er min erfaring.

på vinterhjula mine som er 195 55 15 så sliter den på midten med 2bar, å d er tegn på for mye trykk

215 40 16 har jeg på isturboen min (esc cossi felger) der har jeg 2.2 bar om jeg ikke husker feil. der har jeg sett antydning til slitasje på midten

 

cosworth har ikke somme problem med bagenden som en alm sierra.

 

215/40-17 køre jeg 2,6-2,8 bar alt efter hvor stiv dæksiderne på dækket er. men det er mest røvballe fornemmelse og slid der bestemmer det i mine biler.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...