Jump to content

Vrake eller selge bil?


Editorial

Recommended Posts

Hei! Min Ford Mondeo 1, 8 GLX fra 1994 fikk en mengde 2-feil på EU-kontroll.

Det er omfattende reparasjoner som må til - blant annet sveise farlig rust i kanaler/bytte kanaler, og det er det ikke verdt når jeg ikke har mulighet til å gjøre det selv nå.

 

Spørsmålet er: Bør jeg vrake den med en gang, eller prøve å selge som en delebil e.l.? Den er nok verdt mellom 6-9000 kr. Motoren og alt funker som det skal.

 

Er det noe marked for slike biler?

Link to comment
Share on other sites

Dette er 2-feilene:

- rust i bremserør over bakaksel

- svak parkbrems

- feil innstilling på fjern/nærlys

- foraksel - dårlige innfestninger/bærebruforinger

- farlig rust i kanaler - jeg har sparklet og lakket, så det ser ikke verst ut, men det er porøst inni

- oljelekkasje fra motor (men det tror jeg ikke er reelt, for jeg sølte olje da jeg fylte på)

Link to comment
Share on other sites

tror du er heldig om du får maks 5tusen for bilen i den tilstanden der, mondeo er ikke akkurat bilen som ligger høyest i verdi selvom den er eu ok med årsavgift som er betalt og gjerne har 2.0L motor og 4x4, jeg skal selv selge en 4x4 som ligger til 10 men ingen respons...

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er uendelig mye av disse bilene rundt om, og verdien er ikke noe å skryte at akkurat. Du har ikke noen kjenninger, som kan hjelpe deg med sveising og div da? Bruks verdien er nok høyere enn salgsverdi

 

stemmer som grcossie sier, bruksverdien er mye høyere enn salgsverdien, derfor jeg fikset opp min med samme feil du hadde, motorhavari og litt ekstra :P pluss at økonomien ikke var god nok de 2 første åra med lappen :) har bilen enda og vil helst ikke selge'n men bare må pga plass mangel

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...