Jump to content

Tips for å prøve å bli kvitt ventiltikking


HoelRacing

Recommended Posts

Har en cosworth som kakler fra 1, eller 2 løftere før den når driftstemperatur. Jeg veit at det beste hadde vært å bytte løftere, men toppen skal av til høsten for overhaling, og hadde vært greit å forsøkt å begrensa det litt frem til da :) Har prøvd å skiftet olje. Bruker Mobil 1 5w50. Noen som har erfaring med flushing på cosw motoren? Har brukt det på en del nyere biler, men husker jeg brukte det på en gammal ohc en gang, og den har aldri brukt så mye olje etterpå :P

 

Noen som har tips til andre oljer? Dette er ikke en bil som skal piskes rundt noe bane.

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Legg dem i diesel i 24 timer, så i olje i 24 timer.

 

-men enkleste er INA løftere fra England, under tusen lappen for alle.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

er vel ofte at fjøra innvendigt blir dårlig... kjenner det lett ved å ta dei ut å trykke på dei for å se om noen er lette å trykke inn. eg bestilte nye "forsterka" type fra protech motorsport, kosta ca det dobbelte av org, så får se ettervert om dei er verd det...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte også de forsterka fra Protech motorsport. Og resultatet blei å bytte topp etterpå. På den dritten løsna innmaten i løfter og noen var ikke helt runde :angry: Noen på Passionford har samme erfaring.

Bruk INA løftere hvis du skal bytte ;)

Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte også de forsterka fra Protech motorsport. Og resultatet blei å bytte topp etterpå. På den dritten løsna innmaten i løfter og noen var ikke helt runde :angry: Noen på Passionford har samme erfaring.

Bruk INA løftere hvis du skal bytte ;)

 

 

såpass... dritt att eg har kjøpt dem alerede da...

men er det sikkert att det er dei som var problemet? han har da jobbet på cosworth og laget mye av delene til yb+++ snakka med han nå og han har også nye 200 blokker som er forsterket på problemplasser og div... virket som han viste hva han dreiv med.. men er selfølgelig ikkje mulig å vite... men trur nok eg kommer til å handle meir av han til motsatte er bevist...

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...