Jump to content

Nytt forhjulslager som er defekt på mondeo 2001 bensin?


balltusen

Recommended Posts

Hei hei.En kamerat av meg har byttet høyre forhjulslager på min Mondeo 2001 mod.

Har nå fungert fint i 1 mnd tid,men kan nå høre en ulyd i ca 40-60 kmt? kommer å går. Når du vet det så "lytter" du jo hele tiden og det er så iriterende.

Han har presset på lageret. det vet jeg. Men hva kan lage en sån lyd? Noen som har vært bort i dette?

Er lagere satt feil vei vil vel abs-sensoren lyse i bilen? Eller er lageret ikke presset helt inn? kan dette lage lyd???

Klør meg i hode nå ja. Har ikke noe med hjulene å gjøre da jeg har prøvd 2 sett hjul. :angry2:

Link to comment
Share on other sites

Trudde disse hadde nav ferdig med hjullager i seg, at man ikke fikk løse lager.

 

Meg bekjent så er det kun på bakhjula, men vanlige forran.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Du får ikke nav m/ lager til mondeo foran, som mondeo power påpeker. Dette får du til focus. Jeg vil også anta han har presset feil på lageret. Uten at jeg vet hvor lageret er kjøpt hen, så er det veldig sjeldent at det ryker etter så kort tid, med mindre det er feil presset. Hvis ikke lageret hadde vært lagt nok inne, ville abs lampe lyst, samme gjelder hvis han setter det feil vei. Du har sjekket at det ikke er et annet lager som er på vei til å bli defekt?

Edited by Christer_Martinsen

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

hei.beklager sein tilbakemelding. Vet ikke om det er noe feil på noe annet lager, men er usikker. Men hvordan kan et lager presses feil? lageret er kjøpt hos S og B. (sørensen og balken. samme lager som Ford bruker) Men jeg lurer faktis på et lager som en nevnte. Var det opplagringen av drivakselen?syntes det er litt rart...... men men. Er det et halvmånelager,eller er det et helt lager?

 

Hører det rumler svakt og noen ganger hører dama mi det også (så da må det jo være noe gæli :rolleyes: )

 

kan ikke romle fra bremseklossene vel?

bare en tanke som slo meg <_<

Link to comment
Share on other sites

siter det ikke en segering på hver side av lageret ?? Det er fult mulig og presse på lager slik att det blir ødelagt .

Beste er og putte det i fryseboksen over natta - da blir det noen hundredeler mindre og lettere og presse på .

Link to comment
Share on other sites

tja si det? Er vel kanskje slik at ikke drivakselen skal klare å dra seg gjennom lageret....... vet ikke helt,men skal undersøke dette jeg. :mellow: <_<

helt riktig det - akselen drar seg ikke ut av lager - du har en mutteren som holder fast akselen i lageret . Og lageret vil da ikke sitte fast men la seg flytte ut og inn .

Om det blir noen "problemer " støy kjenner jeg ikke til .

Link to comment
Share on other sites

helt riktig det - akselen drar seg ikke ut av lager - du har en mutteren som holder fast akselen i lageret . Og lageret vil da ikke sitte fast men la seg flytte ut og inn .

Om det blir noen "problemer " støy kjenner jeg ikke til .

 

Dette synes jeg hørte rart ut. Dette må du forklare. For det er ingen segering på denne, det er kun en kant som du presser lageret inntil, og her er det skikkelig presspasning. Har skiftet flere hjullager på mondeo, og ingen av disse har vært "løse", med mindre man har skiftet hjullager mange ganger slik at spindelen har blitt slitt. Jeg tror heller ikke akselen vil vandre såpass mye at den drar hjullageret "ut og inn".

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...