Jump to content

Min Mondeo MK3


Guest Thunder

Recommended Posts

Guest Thunder

Sier ikke nei takk til litt hjelp med filmingen, hehe... Men jo, jeg skal få laget noe film med bilen mer i aksjon. Været har vært såpass dårlig her i Bergen i det siste at det ikke har fristet noe særlig å filme noe mer, men jeg har et prosjekt til på gang. Musikksmaken kan vi ikke gjøre så mye med nei. Den er forskjellig fra person til person men jeg skal forsøke å variere fra gang til gang, selv om jeg personlig er mer inne på sånn elektronisk musikk for å kalle den for det, hehe... Det er lett for at musikkvalget faller på noe jeg selv liker selvsagt.

Jeg håper på å få kjøpt meg enda et kamera og et bulletcam også på sikt men pengene har ikke akkurat strømmet inn på konto i det siste og jeg har mye prosjekter på gang som sluker penger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er kanskje litt sent ute, men må bare få sagt at det er en meget pen bil du har, Thunder!

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Guest Thunder
Er kanskje litt sent ute, men må bare få sagt at det er en meget pen bil du har, Thunder!

hehe... nei du er aldri for seint ute til å si noe sånt.... det er kjekt med sånne tilbakemeldinger. Selv er jeg bare sånn halvveis fornøyd. Har en del mer jeg mener jeg bør gjøre. Jeg mangler jo bla. hekkskjørt, men jeg har et på gang så jeg håper å få råd til snart. Da gjenstår det litt sparkling på både front og bakfanger for å få en mest mulig clean look og lakkering av både front- og bakfanger. Coilovers og 19" ser det ikke ut til at jeg får råd til i år siden vi holder på å bygge hus nå også. Men til sommeren kan jeg garantere dere at Mondeoen kommer til å bli sinnsykt pen. Satser på treff utover i neste sesong med Mondeoen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest keldorn

Flott bil.. Mondeo som er tingen vettu ;-)

For skikkelige mata felger til an så sjekk ut www.brock.de det er det fineste av felg... :-)

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg også bestemt meg for hva slags felger jeg skal ha. Det var ikke allverdens utvalg i 108*5 boltsirkel men jeg har valgt de samme felgene som jeg har nå i 19" med 245/35/19 dim på dekkene. Bilen er nå senket så dette blir fett tror jeg.

Håper du er klarover att jaguar har samme boltsirkel og bolter ...se siste fast ford

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Thunder

Ja. Stemmer at bildene ikke har vært opp å gått. Men jeg har nå gått igjennom alle postene og fikset med nye bilder. Har flyttet hjemmesiden til en ny server så nå skal alle bilder og film være på plass igjen. Gi beskjed om noe ikke stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Guest Thunder

Holder på å modifisere hekkskjørt på bilen som sikkert de av dere som var observante på det lokale Ford treffet på IKEA så. Det så ikke litt pent ut engang da jeg var der men jeg var midt i modifiseringen. Har tatt noen nye bilder av hva jeg holder på med for øyeblikket.

Jeg demonterte hele bakfangeren for å sørge for å få limt hekkskjørtet godt nok.

Picture_0041.JPG

Picture_0061.JPG

Jeg holder nå på å sparkle hekkskjørtet inn i bakfangeren så det ikke blir noen overgang og slik at det ser ut som en enhet. Skal knipse noen flere bilder i morgen hvis jeg husker på det. Snart er det klart for å leveres inn for proff lakkering. Der holder jeg meg unna, hehehe... sist så det ikke ut i måneskinn. Gleder meg til å se det ferdige resultatet. Hvis noen kan eller vet om noen som kan lakke opp igjen hele bakfangeren med hekkskjørtet så gi meg en lyd.

Link to comment
Share on other sites

Guest Thunder

Her er ellers et par bilder til av bilen. Og ja den SKRIKER etter større felger, men jeg har ikke råd til det før til våren igjen siden vi holder på å bygge hus for tiden. har forresten fått meg showskilter også!!!

Stord-gatebilklubb.jpg

Picture_39291.JPG

Link to comment
Share on other sites

Guest Thunder

Videre planer er å sparkle frontleppen inn i frontfangeren så den ser mer enhetlig ut. Men jeg avventer litt til den har vært inne på Kverneland å tatt litt småplukk nå til høsten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Guest ST200evil

joda.. pen bil.. men liiiit kjedelig filming jah.. ser ut som at du har filmet alt selv? med stativ?? ingen venner?

 

likte bilen bedre uten tåkelysa ...desverre..den var mere clean uten di lysa..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Thunder

Da er det bestemt. Vi beholder bilen likevel. Så selv om vinteren nærmer seg blir det innkjøp av Coilovers som senker inntil 110 mm foran og inntil 90 mm. bak. 19" felger og nye tåkelys. I tillegg skal jeg fikse litt på interiøret og få inn flere skjermer og eventuelt en til dvd spiller, multimediaboks og Playstation 2!!!

Om noen har noen flere tips til hva jeg kan gjøre ut av denne bilen så kom med det!

Lurer på en chip for å få litt mer effekt men siden det er bensiner så regner jeg med at denne utgjør liten effekt på en så tung bil, men jeg regner med å gjøre det likevel.

Om et par uker skal bilen inn på Ford Kverneland for lakkering ev. skifting av dører.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Thunder

I dag fikk jeg bilen igjen fra Kverneland bil. 4 stk nye dører og ny bagasjeluke. De lakket opp igjen sidene på bilen og listene på dørene valgte jeg å få fjernet. Det gjorde seg virkelig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Finfin bil! Har aldri vært så stor fan av Mk3'ne, menne denne her var fin!

Begynt å stifte familie siden du har stv. ellar syns du bare du ville ha det får det skal være praktisk? Tenker meg det blir no lignenes en sånnen jeg vil ha mg når jeg blir eldre...

93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil)

00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc

86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.

Link to comment
Share on other sites

Guest Thunder

He he... var egentlig aldri noen fans av Ford. Men denne modellen likte jeg straks jeg så den. Den erfaring jeg har hatt med Ford kom fra Ford Transit. Og det var en forferdelig bil. Heldigvis har jeg forandret mening. Det er ikke mye problemer jeg har hatt med denne bilen nei. Grunnen til at valget falt på akkurat denne er igrunn at vi har 2 unger og hadde en stor bikkje som jeg ønsket å ha plass til i bilen. Det var aldri planen å gå så langt som jeg har gjort med denne bilen.

Det blir til at vi beholder bilen og planer om coilovers og nye felger blir realisert. "Finansministeren" har selv lovet meg at jeg skal få det jeg ønsker meg. Skal ikke skryte for mye av anlegget men det funker sinnsykt greit. Har DVD og 1 skjerm nå men snart blir det suplemert med enda en dvd spiller og skjermkonsoll til festing i taket samt trådløse høretelefoner til dette.

Tror at denne bilen kan bli en av landets laveste Ford Mondeo MK3 når jeg er ferdig om noen måneder.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...