Jump to content

SS2 Gardermoen- iPhone & Harry's laptimer?


Recommended Posts

Hallo, folkens.

 

For de som har Harry's: Jeg har laget et autoslalom- oppsett på SS2, langt fra perfekt ennå, men iallefall. jeg har ikke tillegsmodul for GPS, bruker kun Iphone.

 

Kjenner noen til noen andre som har fixa sammen noe slikt?

 

Det hadde vært kult å dele & "race" online, sammenligne rundetider, se hvem som er å kjører....

 

Forhåpentligvis vil det funke smooth på Rudskogen i år; fikk den ikke til å starte automatisk i fjor.

 

For de som IKKE har Harry's på Iphone: kjøp den.

For de som IKKE har iphone: Finnes det noen gode laptimere til andorid el.a. mobile operativsystemer+ (Fant ingen som falt i smak sist gang jeg sjekka for etpar år siden...)

 

 

RS

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Har planer om og handle inn Optrix HD iphone holder (Selges på komplett.no) + Harry's Lap Timer. Ser ut til at programmet har veldig mange gode og morsomme funksjoner.

 

@ Caprimaniac:

Hvordan synes du programmet er å bruke? Lett og sette seg inn i? Innstillings muligheter? Nøyaktig med tanke på tider?

- 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Hallo.

 

Jo, programmet er enkelt og greit å bruke det.

 

Litt arbeid med å definere nye baner, men etter noen forsøk skjønner man hva som må til.... Når jeg satte opp SS2 tok jeg utgangspunkt i et eget autoslalom- oppsett i programmet. Jeg mått kjøre banen 3 ganger, og da var alle punktene godt definert og traseen riktig.

 

Litt rariteter inimellom, men man finner greit ut av det. Film- og overlay med kjøredata er superbra. Du får opp egen screen med oversikt over banen og hvor du er i løypa, samt G- kraft og hastighet.

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd. Faktisk var programmet den eneste grunnen til at det ble iphone og ikke annen android/ smart- telefon. Grei løsning istedet for å handle go-pro.

 

Som tilbehør vil jeg anbefale en GPS- forsterker og holder som gir mye bedre oppløsning på start/ stopp og tidtagningen. Den finnes på elkøp (og sikkert komplett) for en 500- lapp.

 

Jeg sjekka linken du la ut og fant ikke ut av hva dlags fordeler den dingsen ga?

 

Anbefaler standard plast brakett som stripses til bur evt. en brakett som boltes fast til dash. Mange av de ferdigkjøpte feteanordningene (sugekopp mm) er totalt verdiløse....

 

RSE

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Høres veldig lovende ut. Da skal programmet kjøpes.

 

Den holderen jeg linket til kan f.eks. festes utenpå bilen, i forbindelse med filming. Den er også vanntett og støt sikker. Braketten tapes fast. Det er lagd et program til Optrix holderen som heter Optrix Videopro, utvikleren bak dette programmet er den samme som har laget Harry's programmene. Videopro er basert på filmedelen man finner på Harry's programmet.

 

Har du link til en god gps-forsterker og evnt. en ok holder?

- 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

http://www.youtube.com/watch?v=uX8f_dmAV2w&feature=g-upl

 

En snutt fra Fordtreffet 2012 Rudskogen.

 

Svakheten ved GPS- systemet vises klart; kun en runde ble "gjenkjennt" og rundetiden lagret. Jeg har en 10- minutters film der laptimeren startet på riktig sted, men den stoppet aldri...

 

Hastighetene som vises (er det 111 km/h maks?) er også på bærtur, selvom det er gjennomsnitt. Makshastighet var ca. 130 MPH og gjennomsnittet var?

 

En GPS- forsterker vil nok gjøre oppløsningen atskillig bedre...

Edited by Caprimaniac

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...