Jump to content

Ford Mondeo 03 TDCI og ny 2-DIN spiller


Jaran

Recommended Posts

Heisann! Jeg har nylig kjøpt meg en ny 2-DIN spiller til å erstatte den orginale spilleren i bilen. Jeg har kjøpt Pioneer AVH-2400BT (http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11178&katid=5). Jeg har kjøpt adapter til de orginale kablene i bilen og fått spilleren til å fungere som det skal, men problemet er å få satt inn spilleren. Spillern er litt for høy grunnet til den sorte rammen som var rundt den orginale spilleren som er en del av hele panelet i midt konsollen. Den nye spilleren er blir også litt for smal og vil da ha glipper på siden av seg. Rammen som fulgte med spilleren er passe i høyden men blir da for smal i bredden. Det jeg da lurer på er hva kan jeg gjøre for å få det hele til å passe? Har tenkt på å kutte ut litt av den rammen som er der slik at jeg kan sette inn det nye, men jeg vil da trenge en større ramme til å dekke glippene(hvor kan man få tak i det?). Flott om noen har noen innspill på hvordan jeg kan ordne dette.

Link to comment
Share on other sites

søk her på forumet angående 2 din spullere. så vil du finne masse tråder om det. ;)

 

Har sett litt og finner ikke noe konkret svar på det. Har sett at noen har funnet nytt deksel for hele midt konsollen, men at dette kostet flere tusen. Hadde jo vært fint å finne en løsning uten å kutte i dekselet som er der nå. Skal ringe en ford forhandler i morgen og høre.

 

 

Edit: Ringte inn til ford i dag, og han jeg prata med mente de ikke hadde noe deksel for 2DIN spillere. Eneste de hadde større deksel på var for NAVI sa han. Noen ideer?

Edited by Jaran
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tingen her er at mondeo 2003 har ikke 2 DIN, men 1,5 DIN! Snakka med selv med bilradiospes ang dette og de sa at det ikke fantes 2DIN deksel som passet denne modellen. Kan selvfølgelig kutte og skjære selv.. men neppe pent da! Jeg ble anbefalt 1 DIN spiller med skjerm som kommer ut. For det finnes deksel som passer hullet der til 1 DIN spillere. Så anbefaler deg å ta turen innom bilradiospes så får du hjelp der!

 

 

Har sett litt og finner ikke noe konkret ar på det. Har sett at noen har funnet nytt deksel for hele midt konsollen, men at dette kostet flere tusen. Hadde jo vært fint å finne en løsning uten å kutte i dekselet som er der nå. Skal ringe en ford forhandler i morgen og høre.

 

 

Edit: Ringte inn til ford i dag, og han jeg prata med mente de ikke hadde noe deksel for 2DIN spillere. Eneste de hadde større deksel på var for NAVI sa han. Noen ideer?

Link to comment
Share on other sites

Tingen her er at mondeo 2003 har ikke 2 DIN, men 1,5 DIN! Snakka med selv med bilradiospes ang dette og de sa at det ikke fantes 2DIN deksel som passet denne modellen. Kan selvfølgelig kutte og skjære selv.. men neppe pent da! Jeg ble anbefalt 1 DIN spiller med skjerm som kommer ut. For det finnes deksel som passer hullet der til 1 DIN spillere. Så anbefaler deg å ta turen innom bilradiospes så får du hjelp der!

 

 

Har sett litt og finner ikke noe konkret ar på det. Har sett at noen har funnet nytt deksel for hele midt konsollen, men at dette kostet flere tusen. Hadde jo vært fint å finne en løsning uten å kutte i dekselet som er der nå. Skal ringe en ford forhandler i morgen og høre.

 

 

Edit: Ringte inn til ford i dag, og han jeg prata med mente de ikke hadde noe deksel for 2DIN spillere. Eneste de hadde større deksel på var for NAVI sa han. Noen ideer?

 

Tingen her er at mondeo 2003 har ikke 2 DIN, men 1,5 DIN! Snakka med selv med bilradiospes ang dette og de sa at det ikke fantes 2DIN deksel som passet denne modellen. Kan selvfølgelig kutte og skjære selv.. men neppe pent da! Jeg ble anbefalt 1 DIN spiller med skjerm som kommer ut. For det finnes deksel som passer hullet der til 1 DIN spillere. Så anbefaler deg å ta turen innom bilradiospes så får du hjelp der!

 

 

Har sett litt og finner ikke noe konkret ar på det. Har sett at noen har funnet nytt deksel for hele midt konsollen, men at dette kostet flere tusen. Hadde jo vært fint å finne en løsning uten å kutte i dekselet som er der nå. Skal ringe en ford forhandler i morgen og høre.

 

 

Edit: Ringte inn til ford i dag, og han jeg prata med mente de ikke hadde noe deksel for 2DIN spillere. Eneste de hadde større deksel på var for NAVI sa han. Noen ideer?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...