Jump to content

Bensinpumpe


Dufman

Recommended Posts

Mener at dem fleste sierra modellene med elektronisk innsprøytning bruker ca 3 bar bensintrykk. :huh:

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Hverken universal fra 'tema, eller pumpe til Scorpio dohc passer visst.

Men ser ut til at pumpa er ok, men den får ikke strøm.

Har vert borti før at kontaktene på pumpa tuller. Sjekk at dem sitter bra og at dem har god kontakt. Sjekk også bensinpumpe releet. :)

Det er iallefall det første eg ville sjekket.

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke en sånn "nødbryter" i reservehjulsbrønnen baki da? Kan du ha utløst denne? Denne skal trykkes inn/ned ;)

Stemmer. Kom ikkje på å nevne denne :shutup: Kutter strømmen til pumpa ved bare et lite dunk :whistling:

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Den nødbryter'n ble sjekka like etter bilen stoppa. Har dobbeltsjekka den siden og.

Lurte på å nappe ut ledningen på'n, og se om det funker da. Men den er jo poppa fast, så får ikke ut ledningen..

Link to comment
Share on other sites

Den nødbryter'n ble sjekka like etter bilen stoppa. Har dobbeltsjekka den siden og.

Lurte på å nappe ut ledningen på'n, og se om det funker da. Men den er jo poppa fast, så får ikke ut ledningen..

 

Skal være 2 skuer som holder den. Er bare "bøylen" den er skrudd fast i som er poppet i hjulbrønnen. Se inn fra høyre side så skal du se skruene ;)

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Fikk bilen halvveis hjem før den stoppa igjen.

Sikringen var smelta. Prøvde å sette i en ny, så jeg fikk kjørt hjem. Men den smelta før jeg fikk start i det heletatt.

 

Er det noen som selger ny bensinpumpe til den bilen?

Den Meca har ser helt lik ut som den jeg kjøpte for Scorpio Dohc, så den passer heller ikke..

Link to comment
Share on other sites

Den er utvending. Hvor kan jeg få tak i ny?

Har programmet til mekonomen på jobben her, og de ser ikke ut til å ha noe slikt..

 

Joda de har det. Du trenger ikke og søke på en IS Sierra for og få det opp en gang. koster rundt 2000,- ;)

1999 Mondeo 1.8
1984 Sierra xr4i
1978 Capri 2.0 S

1972 Pontiac Firebird 

Link to comment
Share on other sites

NÅ går den igjen! Det var en ledning som mangla isolajon, og skapte kortslutning..

Fikk rydda opp litt i samme slengen da. Fikk vekk masse ledninger fra ettermontert alarm, samt masse ledninger fra en gang hvor den tydligvis hadde innebygd telefon.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...